18-05-17 Belorado

18 mei 2017 - Belorado, Spanje

Gisteren nog een anti regendansje gedaan, maar helaas zonder resultaat, weeronline had gelijk.
Vanochtend gingen exact op het moment van vertrek alles sluizen open tot aan het moment van aankomst.
Het was regen, regen en nog eens regen gelukkig afgewisseld met een onweersbui om het geheel nog wat spannender te maken. Daarnaast was het vandaag 15 graden kouder dan gisteren. Voor ik vertrek kijk ik altijd even in mijn routeboek om te kijken wat er te beleven is. Bij de etappe van vandaag stond de volgende tekst "we are forced by new roads to travel closer to dangerous roads than at any other stage of our journey so far". Dus conclusie rotweer, koud en lopend langs gevaarlijke wegen, dit wordt niks vandaag.
Op den duur lopen je schoenen vol, laat je jas al het water door, moet je om de haverklap vanwege de kou en het water een boom opzoeken en kun je niet ver weg kijken vanwege de wolken die de aarde raken.

En toch het lijkt zo tegenstrijdig heb ik me weer uitstekend vermaakt, doordat je wereldje zo klein is en met de regen ritmisch vallend op je capuchon wordt je 1 met jezelf en de omgeving, zonder afleiding loop je zonder er bij na te denken de ene km na de andere, en vanwege de snelweg is er ook bijna geen hoogte verschil.
Ook kom ik de anarchistische landgenoot van een dag of 5 terug weer tegen en hadden we wederom een leuk gesprek maar nu in de regen.

Nu zit ik in de herberg aan tafel met een stuk of 10 pelgrims van 7 verschillende nationaliteiten en wordt er vanavond gezamenlijke gekookt, ja dit is ook de Camino, niet alleen mooi weer, kerken en leuke historische verhalen. Maar vooral samen onderweg zijn ongeacht de omgeving en de omstandigheden en elkaar onregelmatig regelmatig weer ontmoeten en ervaringen uitwisselen.
Dus toch weer een topdag.

Vandaag 22.9 km, totaal 661.5 km.