23-04-17 Saint Ferme

23 april 2017 - Pellegrue, Frankrijk

Vandaag is het zondag, maar ik moet toch nog even wat over gisteren kwijt.
Toen we na 32 km aankwamen bij het Landhuis werden we zeer enthousiast door de eigenaar Jean Luc en zijn hond Vigo verwelkomd. De rugzak moest af en eerst kregen we een rondleiding door zijn huis. Jean Luc had 10 jaar geleden besloten om het roer om te gooien, hij hing zijn job als accountant aan de wilgen (die move snap ik wel), kocht dit pand en werd klusjesman in zijn eigen huis dat hij schitterend renoveerde. Nu klust hij ook voor anderen en is beroeps renovator geworden.
Na de rondleiding gingen we naar zolder waar een stuk of 10 bedden stonden, elk met een nachtkastje, stroom voor de laders en een jacobsschelp. Moet je niet denken dat wij onze eigen rugzak mochten dragen, welnee Jean Luc pakt er twee tegelijk en brengt ze drie trappen op naar zolder.
Vervolgens worden we in de tuin uitgenodigd en worden de bestellingen opgenomen, meneer haalt een 10 jaar oude bordeaux uit de wijnkelder. Jean Luc is een GASTHEER met hoofdletters.

Vanochtend nog een uitgebreid ontbijt met zelfgebakken brood en wafels en dan weer op pad. Ook is het moment gekomen om te betalen, deze uitgebreide ontvangst en service koste ons de gruwelijke som van 20 euro.
Toch bijzonder dat je met je rugzak bij een op dat moment wild vreemde naar binnen stapt en dat je bij het vertrek het gevoel hebt dat je een vriend achterlaat.

Maar nu verder over de wandeling, de route gaat via Caplong en Pellegrue naar Saint-Ferme waar we overnachten in een herberg van de Franse St Jacobsstichting. De tocht gaat voornamelijk langs wijngaarden, de heuvels zijn glooiend en vergen weinig inspanning. De zon doet driftig zijn best dus goed insmeren is het devies, heb daarom gisteren nog een extra zonnebrand en aftersun gekocht. Heb wel medelijden met de achterblijvers in Nederland, heb van horen zeggen dat jullie het met een schamele 10 graden moeten doen.
Om even voor vieren komen we aan bij de herberg. Na het inschrijven en het krijgen van een stempel (waarover later meer) kunnen we ons weer opfrissen enz.
Ga nu stoppen, hierbij nog de link naar de route.
Vandaag 20.7 km totaal 117.5 km.

1. Brenda:
    23 april 2017
    So far so good. De eerste 100 km heb je alweer in de benen onder le soleil français. We reizen alle dagen een beetje met je mee, leuk om je blog te lezen. De foto's zijn zeer herkenbaar.... ja, ja La douce France.
    Wandel ze......
  2. Peter:
    Hoi Ben,
    Je komt wel zeldzaam mooie mensen tegen onderweg.
  3. Corine van Velsen:
    Hoi Ben,
    Wat ontzettend leuk allemaal!
    Allemaal kleine verrassingen in 1 grote verrassingsreis!
    Heel veel plezier!
    Ik lees driftig mee hoor, erg leuk!
    En ja, die 10 grafen klopt wel...
    Groet,
    Corine