25-05-17 Carrion de los Candos

25 mei 2017 - Carrión de los Condes, Spanje

Gisteren naar een uitvoering van een Argentijnse gitarist geweest in de kerk van Fromista. De organisatie van de Camino organiseert dit soort concerten voor de pelgrims en dit was concert 476. Pelgrims mogen hier gratis naar binnen. De gitarist speelde onder ander het lied dat bij de trouwerij van Alexander en Maxima werd gespeeld, juist ja die van de traan

Vanochtend kort na de start zat ik aan de koffie in een bar waar ik Camilla tegenkwam, een meisje uit Denemarken, ik had haar al eens eerder gesproken maar vandaag had ze een off day en klonk behoorlijk ziek, ze dacht dat ze de griep had. Na de koffie hebben we besloten om samen verder te lopen zodat ze door het samen op lopen haar misère wat zou vergeten. Ik denk dat het werkte want gedurende de dag knapte ze aardig op. Zo kan een kleine moeite van de ene pelgrim de andere er weer bovenop helpen.

Over de route van vandaag is weinig te vertellen, het was warm, wederom 32 graden en het ging deels langs een kanaal en helaas ook weer een deel langs de snelweg.

Vandaag ben ik in Cariron de los Condes, vraag me elke keer weer af waar ze die mooie plaatsnamen toch vandaan halen. Ik slaap in een klooster en vanmiddag om 1800 is er een samenzang met de nonnen, ga er zeker heen, heb al eens een filmpje op you tube gezien en het zag er erg gezellig uit.

Vandaag 20.1 km, totaal 799.8 km.

1. Mieke:
    25 mei 2017
    En dan naar de pelgrimsmis, waar je de zegen krijgt. Een speciale ervaring
  2. L.de Jong:
    Hoi Ben,
    Alles wat je meemaakt is bijzonder, nu weer dat meisje, het gitaarconcert en vanavond meezingen met de nonnen . Later word je nog lid van een mannenkoor en ga je pa achterna.
    De plaats van gisteren staat op een routekaart van de ANWB. Leuk om te weten waar je ongeveer bent en hoe ver het nog is, Sterkte met wandelen. Liefs van pa en ma.
  3. Peter:
    25 mei 2017
    Hoi Ben, ja niet elk landschap is even mooi en een snelweg al helemaal niet. Vak hoor je het verkeer al van ver. Waar jij loopt kom je vast op plaatsen waar het stil is en nachts donker. Iets wat we in NL kwijt zijn.