03-06-17 Foncebadon

3 juni 2017 - Foncebadón, Spanje

Vandaag voor het eerst sinds de Meseta weer echt moeten klimmen. Ben rond een uur of 6 gestart, de eerste km waren nog vlak maar daarna gestaag omhoog van 900 mtr naar ongeveer 1500 mtr. Met het klimmen veranderd het landschap ook gestaag, akkerbouw wordt verdrongen door bossen en uiteindelijk boven de boomgrens door kale grond en hier en daar een geit.
Met het klimmen gaat mijn enkel ook weer stiekem opspelen, dat is vervelend maar ik blijf hierdoor wel allert op allerlei losse stenen. Onderweg nog een vent tegengekomen die met roofvogels een centje probeert bij te verdienen, ja de Camino kent zijn eigen economie. Na het klimmen ben ik gestrand in het bergdorpje Foncebadon, 6 inwoners, 3 herbergen en momenteel een stuk of 50 pelgrims dat maakt ons de belangrijkste bron van inkomsten. Verder weinig te vertellen, dus lekker stoppen. Tot morgen. Vandaag 25.4 km, totaal 977.3 km. https://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=18055967

1. Ma de Jong:
    3 juni 2017
    Hooi Ben,
    Kort verhaal deze keer maar wel een langere afstand; bergen beklimmen valt niet mee en afdalen ook niet. .Voorzichtigheid is geboden. Mooi dat jullie met z'n 50 de inwoners aan inkomsten helpen. Hier kon je dus geen boodschappen doen, en morgen is het zondag. Had je al een voorraadje ingeslagen? Liefs van ma en pa.
  2. Linda van Oostrum:
    3 juni 2017
    Jeetje Ben, de 1000 km grens in zicht. Knap,hoor.