04-05-16 Zevenhuizen

4 mei 2016 - Zevenhuizen, Nederland

Daar zit ik dan voor mijn tentje op de camping de Koorenmolen in Zevenhuizen aan mijn blog te werken.
Na maanden van denken, afwegen, kopen van uitrustingsstukken en de route voorbereiden ben ik vanochtend om kwart voor zeven door Peet uitgezwaaid. De komende dagen wil ik vanuit Den Haag via wandelknooppunten en het Pelgrimspad de eerste oefen kilometers gaan lopen.
Vandaag al een paar zaken geleerd:

• De foto camera is altijd te ver weg als deze in de rugzak zit, dus geen foto's genomen.
  • Houd rekening met fout lopen, in het Bieslandse bos bleek een rood witte sticker iets anders aan te geven dan een rood wit pijltje, gevolg 3 km extra gelopen
  • Houd rekening met Rijkswaterstaat, als die een brug afsluiten hebben ze een mooie omleidingsroute voor auto's en fietsen maar niet voor wandelaars, weer 5 km extra.

Kortom uiteindelijk heb ik de eerste dag in plaats van 28 ongeveer 38 km gelopen. Beetje spierpijn in de bovenbenen maar verder wel oke.
In Zevenhuizen maaltijdsalade en krentenbollen met oud Amsterdamse kaas gekocht, morgen is het bevrijdingsdag dus dan zijn de winkels dicht. Na het douchen bleek ik buren te hebben gekregen, 2 broers op de fiets naar Santiago. http://broers.gaatverweg.nl/
Nog even koffie gedronken met een andere buurman, en dan naar bed (nou ja slaapzak).

Afstanden
Vandaag 38.3 km