04-05-18 Margraten

4 mei 2018 - Margraten, Nederland

En daar is die weer de blog van Ben en dat kan maar 1 ding betekenen, ik ben is weer aan de wandel. Eind vorig jaar was dat niet zeker, ik had namelijk nog een erfenisje van de Camino overgehouden. De trouwe volgers weten wellicht nog dat ik na anderhalve week lopen in Frankrijk mijn enkel verzwikte en dat ik daarna nog ruim 1000 km heb gelopen. Was het stoer of stom, geen idee kan het toch niet meer veranderen dus het doet er niet toe. Na een maand of 3 aanmodderen met fysiotherapie besloot de dokter om toch maar eens een MRI scan te maken. Resultaat 3 pezen beschadigd, waarvan 1 zoals de dokter melde met wat rafels. Maar daarmee was het nog niet klaar, er was ook nog een fractuurtje aanwezig. Conclusie pootje in het gips zodat hij eindelijk rust kreeg. Vlak voor de kerst ging het gips eraf en kon ik weer voorzichtig wat rondjes door de wijk lopen. Nog wat gerichte fysio en in maart de eerste wandelingen door de duinen.
En nu dus op 4 mei voor het eerst weer met de rugzak op, gelijk zwaar beladen want de tent moet mee. Vanochtend door Petra naar het station gebracht voor de treinreis Den Haag - Maastricht. Vorig jaar heb ik deze afstand te voet afgelegd en nu wil ik vanaf Maastricht weer verder, via Aken de Eifel in. Ik ga 7 dagen lopen en het eindpunt zien we wel. Rond enen was ik op het station voor een korte wandeling van 5 km, althans dat dacht ik. Natuurlijk geen plekje gereserveerd want dat doet af aan het avontuur. Gevolg geen plaats voor een oude grijze zwerver dus dan maar verder naar Margraten daar schijnt ook een boerencamping te zijn. Staat bij de poort een bord dat je moet bellen. Ik bellen maar al wie er komt geen beheerder. Dan maar even doorlopen naar de eerste tent, daar zit een gast die ook de assistent manager schijnt te zijn. Ach ga daar maar ergens staan wordt naar de achterkant van het veldje gewezen, daar staat nooit iemand. Snel mijn tentje opgezet en aan de koffie. Even later komt er iemand aan, de zoon van de eigenaar. Ik mag daar niet staan want de vergunning staat het niet toe en dan gaan de buren klagen. Maar gelukkig verderop mag ik wel staan dus met vereende krachten van andere gasten word ik verhuist. Op mijn nieuwe plekje in de zon zit ik op een stoel van de buurman mijn blog te tikken. Wat wil je nog meer. Oja wel zojuist een plekje voor morgen gereserveerd. Dan maar iets minder avontuur. Ps vandaag geen foto

1. Petra:
    4 mei 2018