05-05-16 Haastrecht

5 mei 2016 - Haastrecht, Nederland

Vannacht en vanochtend best nog wel koud geweest, maar de slaapzak doet waar hij voor gemaakt is. Om 07.00 uur op, alles onder de condens zowel binnen als buitentent, zullen nu wel weer een paar gram meer mee moeten sjouwen. Ontbeten met krentenbol en cracker, de fietsende broers succes gewenst op hun tocht en zelf weer op pad voor een rondje A12.
Gisteren moest ik een paar km omlopen omdat Rijkswaterstaat met de brug over de Rotte bezig was, dit betekende dat ik bij Bleiswijk over de A12 moest en via een mooie driehoek bij Zevenhuizen er weer overheen. Vandaag ga ik dat wederom doen maar nu richting Gouda. Dit loopt super vervelend, langs zo'n snelweg met het constante geraas van auto's om je heen. Bij Gouda langs het aquaduct voor de vierde en laatste keer weer over de A12, dan kan mijn humeur tenminste ook weer wat omhoog.
Mijn bovenbenen doen zeer, mijn schouders doen zeer en mijn kale kop is aardig verbrand (klote zon), maar goed na de A12 gaat het een stuk beter, loop nu weer wat meer door de natuur. S'middags in Gouda nog een uitsmijter gescored en dan het laatste stuk naar Haastrecht. Het tempo is niet hoog maar we komen er.
Op de camping http://www.campingstreefland.nl/ aangekomen, tentje neerzetten, douchen slaapje doen en vervolgens eten. Het lijkt al een routine te worden. Na dat ik Peet even heb bijgepraat de afwas gedaan (1 lepel en 1 pan). In Zevenhuizen gisteren een klein flesje wijn gekocht, deze nu opengemaakt, het is uiteindelijk bevrijdingsdag en alles wat ik nu opmaak hoef ik morgen niet meer op mijn rug mee te nemen.

Afstanden
Vandaag 22.6 km
Totaal 60.9 km

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade