05-06-17 Villafranca de Bierzo

5 juni 2017 - Villafranca del Bierzo, Spanje

Jippie na het eindeloze vlakke land van de Meseta en de klim en bijbehorende afdaling van gisteren ben ik aangekomen in een prachtig heuvellandschap met bergen op de achtergrond maar die zijn voor morgen. Vandaag was dus een prachtige etappe. Sinds mijn start medio april is het geen wat groeit en bloeit met mij mee ontwikkeld en begint letterlijk vrucht te dragen. De eerste druiventrossen hangen aan de struiken, ze zijn groen en oneetbaar maar de kersen aan de bomen zijn ondertussen het plukken waard. Ook de huizen zijn kleur aan het bekennen, blauwe gele groenen maar ook de traditionele witte huizen met soms oude en verrotte balkons vind ik op mijn pad. Ik begon mijn blog met het woord jippie en dat is precies hoe ik mij voel, de gekleurde omgeving geeft ook kleur aan mijn Camino, de laatste dagen was ik wat soms wat somber, wat natuurlijk mag, maar vandaag ben ik fluitend en neuriënd doorgekomen.
Bijkomende verassing was dat ik vannacht een 2 persoonskamer heb en dat ik mijn kamergenoot al ken dus geen snurkende Koreanen. Voor morgen de etappe iets ingekort het wordt stevig klimmen en dalen en ik moet zuinig zijn op mijn lichaam want ben nog lang niet bij Finistere maar kom wel elke dag een behoorlijk aantal stapjes dichterbij. Vandaag 26 km, totaal 1028.9 km. https://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=18092953

1. Jolande:
    5 juni 2017
    Wow, weer een heel andere omgeving. Die laatste foto is net een schilderij! Bijzondere reis maak je! Op elk gebied!