06-05-18 Aken

6 mei 2018 - Aachen, Duitsland

Zondag rustdag, ja daar lijkt het wel op. Omdat ik de eerste dag 5 km meer heb gelopen als gepland en gisteren de voorsprong heb behouden resteren er vandaag maar 15 km naar Aken.

Midden in Aken is een stadscamping, zonder receptie je zoekt maar een plaatsje uit en in de avond komt de beheerder collecteren. Het is dan natuurlijk wel wie het eerst komt die het eerst maalt en zo'n plekje midden in de stad wil toch iedereen, dus op tijd vertrokken om niet mis te grijpen.

Aken is ook een oude pelgrimsstad en halverwege zie ik ineens het symbool van de Camino naar Santiago. Dat kan niet missen, deze route moet rechtstreeks naar de Dom leiden. Ik twijfel geen moment, stop mijn van te voren bedachte route in de rugzak en vertrouw op de pijlen.
Ongeveer 2 uur later sta ik voor de Dom. Tijd voor koffie en boodschappen. Dat eerste is geen probleem, dat laatste onoplosbaar. Alle supermarkten waar ik langsloop zijn gesloten, gelukkig vind ik wel een bakkertje en koop een stevig duits brood. Ik heb nog 1 plak kaas en verder vandaag maar op water en droog brood, dat Duitse spul is best stevig spul en vol met granen.

Zo kom ik rond 1 uur aan op de camping, zelf uitzoeken heeft ook voordelen, prachtig onder de bomen op een veld vol met madeliefjes. Morgenochtend komt er een bakkertje langs en volgens het aanplakbiljet hebben ze koffie en croissantjes, ik bof toch maar weer begin ik de dag morgen goed.

Vanaf morgen start ik ook met de eerste etappes door de Eifel. Volgens de beschrijving weinig verharde wegen, eens kijken of mijn enkel dat leuk vindt.

1. N. de vet:
    6 mei 2018
    weer een leuk verhaal```````````en mooie foto's. ``````````````````````````````````````````````````````

weer een leuk verhaal en mooie foto's. Ik had gisteren ook al een stukje respons gegeven maar kreeg het niet weg. Eens kijken of het nu wel lukt. de groetjes en morgen succes.