07-06-17 Triacastela

7 juni 2017 - Triacastela, Spanje

Gisteren netjes op tijd naar bed gegaan, dus kon er vandaag op tijd gestart worden, zo rond zes uur. Op tijd starten is best wel belangrijk want het scheelt nog wel of je om twee uur aankomt of dat het vier uur wordt. Het is niet alleen veel warmer in de middag, maar elke dag na het lopen moet eerst de slaapplek in orde worden gemaakt, dan gedoucht en daarna kunnen de vuile kleren worden gewassen. Bij late binnenkomst kan dat dus zomaar tegen zessen worden en het is dan nog de vraag of het droog is voor negen uur als je wil gaan slapen. Komt nog bij dat tussen zes en moment van slapen er nog gegeten moet worden, boodschappen doen, in mijn geval de blog schrijven en natuurlijk nog de plaats van aankomst verkennen. Conclusie op tijd starten is best wel belangrijk.

Direct na vertrek kon er weer geklommen worden, van 705 naar 1300 meter binnen 5 km en daar zitten dan ook weer pittige stukjes tussen. Bij het bereiken van de top is het uitzicht dan weer geweldig, zeker als je onder je de wolken ziet waar de toppen van de bergen als eilandjes uit te voorschijn komen.

Na de klim volgt onvermijdelijk de afdaling naar 670 meter, maar daar mocht ik zo ongeveer 20 km overdoen, dus dat is dan appeltje eitje.
Een nette aankomsttijd om kwart over één dus genoeg tijd voor alle eerder genoemde activiteiten. Ben nu in het stadje Triacastela wat letterlijk 3 kastelen betekent, helaas die zijn er niet meer dus straks maar eens kijken wat er dan wel is.

Vandaag 28.6 km, totaal 1079.6 km.

1. Ma de Jong:
    7 juni 2017
    hoi Ben,
    bergje op en bergje af, je komt niet zo snel vooruit, maar je hebt alle tijd volgens ons. En je geniet met volle teugen van de natuur en de verschillende types die je onderweg tegenkomt, b.v. het standbeeld van vandaag. Succes verder op je Camino. Groetjes van pa en ma
  2. Corine van Velsen:
    8 juni 2017
    Hoi Ben,
    Nog steeds kijk ik elke dag uit naar "je verhaaltje voor het slapen gaan"!
    Erg leuk en ontspannend, ik bewaar jouw reisverslag altijd voor het laatst!
    Eerst alle vervelende, oninteressante, hele vervelende en totaal onbelangrijke mail doorspitten, dan hou ik het reisverslag ovepr en ga dat zitten lezen!
    Groetjes Corine