08-05-18 Roetgen

8 mei 2018 - Roetgen, Duitsland

Vandaag een warme, mooie maar zware dag. Het is nu 20.00 en ben nu net klaar met alles zodat ik tijd heb voor de blog.

Vanochtend weer vroeg wakker zo rond half zeven. Moet nog even wachten, de tent is nog kletsnat van de ochtend dauw en de bakker komt pas na achten. Mooi tijd om nog even te lezen en de route van vandaag te verkennen.
Na het ontbijt nog even de campingbaas de rekening betalen en dan op pad voor het eerste stuk naar Kornelimunster. Dit is een voorstad van Aken en is ongeveer 7.5 km vanaf de camping. Zoals dat hoort bij een grote stad is het eerste stuk niet echt inspirerend, veel verkeer en zo hier en daar wat bomen. Toch moet ik hier doorheen want de Eifelsteig begint in Kornelimunster.

De Eifelsteig is een door de Eifel lopend wandpad van 311 km dat eindigt in Trier. De komende dagen ga ik hier een begin meemaken en mogelijk dat ik in September het andere deel oppak, maar goed nu loop ik wel erg op de zaken vooruit.

In Kornelimunster eerst maar eens koffie, broodjes en extra water gehaald waarna ik bepakt en bezakt weer op pad ga.
De paden gaan nu door de bossen, hei en weilanden. Veel paden zijn onverhard en af en toe met behoorlijke hellingen. Ik was nog maar net weer vertrokken of een slangachtig beest lag dwars op het smalle pad. Na eerst een foto te hebben genomen ben ik er toch maar ruim omheen gegaan, stel je voor, straks is het nog een giftig beestje.
Even verder passeer ik een kalkoven, die werden vroeger gebruikt om kalk te branden. Langzaam aan begin ik mijn benen te voelen, bultje op en af ben ik niet meer gewend. De Eifelsteig is een mooie route en ze willen je alles laten zien, het gevolg is dat je alles van twee kanten meemaakt. Eerst zie je uit de hoogte een stuwmeer met dam, even later sta je aan de voet van diezelfde dam. Eerst een stadje zichtbaar in het dal en oeps dan sta je weer bij de kerk die je zo even nog op het dak keek.

Al met al schoot het niet zo op en was ik pas om vijf uur bij de camping in Roetgen, snel de tent opgezet en daarna boodschappen gedaan. Macaroni met paddestoelen en ham, o ja de winkel was 1.5 km weg dus vandaag 3 km extra bij de toch al 26 van de route.
Goed om 20.00 was het eten op dus tijd voor de blog. Gelukkig nog heerlijk weer dus lekker genieten van de vallende avond.

1. Corine van Velsen:
    8 mei 2018
    Ik zie die Boa Constrictor niet...
    Wel reclame onderaan je tekst, dat was nooit zo toch?
    Groet,
    Corine
  2. Petra:
    22 mei 2018
    T is een hazelworm, een pootloze hagedis die veel voorkomt in Europa :)