08-05-18 Monschau

8 mei 2018 - Monschau, Duitsland

Gisteren een super slecht bereik, daarom geen foto's, zal straks even proberen of het alsnog lukt, sommigen missen de slang en vinden de reclame ook niet leuk. Toen ik naar Santiago ging heb ik voor een jaar betaald zodat er geen reclame op de site werd getoond. Aangezien ik hem nu maar voor een weekje gebruik moeten jullie het maar even met wat advertenties doen, spaart mij geld uit.

Vandaag ging de etappe naar Monschau, ongeveer 25 km, voor een groot deel door België. Het eerste deel was goed te doen, glooiend en veel asfalt. Omdat ik lekker opschoot heb ik een uitgebreide middagpauze genomen in het Belgische land. De streek waar ik nu doorloop is afwisselend van Duitsland en van België geweest, waarna het na de tweede wereldoorlog voorgoed van onze zuiderburen is geworden.

Even nadat ik de Duitse grens weer over was gestoken heb ik ergens midden in een bos de verkeerde afslag genomen. De paadjes waar ik loop slingeren van links naar rechts en weer terug, gevolg is dat je gevoel van richting snel weg is. Maar geen nood, voor vertrek heb ik de route in een app gezet die offline is te gebruiken, na een km of twee weer op de route, lang leven de moderne padvinder.

Rond een uur of drie was ik dan in Monschau een leuk stadje stampvol met vooral Nederlandse toeristen, ik pas me snel aan bij het lokale gebruik en neem op een terrasje een flink glas witbier en een Schnitzel, zo hoeft er vandaag niet meer gekookt te worden. Na een uurtje ga ik verder en mag meteen flink de kuiten testen, het is nog maar 2 km naar de camping, ik doe er een uur over en het zweet loopt sneller uit mijn lijf dan ik er water in kan stoppen.

Op de camping de tent neergezet een douche gepakt en de kleren gewassen. Om 18.30 komt de beheerder op het terrein en kan ik broodjes voor morgen bestellen. Nu nog even genieten van de zon.
Ook hier weer slecht bereik dus wederom een blog zonder plaatjes.

1. L.de Jong:
    9 mei 2018
    Heb alsnog de slang gezien, een eng beest. Mooi weer biuj jouw, hier is het nu kouder, de wind hé. Veel wandelplezier nog. Ma.