08-09-16 Vessem

8 september 2016 - Vessem, Nederland

Vandaag ga ik naar Vessem, een dorp waar je als rechtgeaarde pelgrim even moet stoppen, maar daarover later meer. Om 8 uur wakker, alles nat van de dauw, besloten om na tienen op pad te gaan zodat ik niet al teveel water meedraag.
Ken je dat spreekwoord over díe ezel en die steen, op dezelfde plek waar ik gisteren fout liep gaat het vandaag weer mis, loop ik toch vrolijk een km dezelfde route als gisteren maar dan tegengesteld. Maar goed rond de middag aankomst in Spoordonk met koffie bij een watermolen.
Bij vertrek blijk ik niet de enige gast te zijn, een paar tafels verderop zitten drie katten de restjes weg te werken.
Ik kom nu ook in een echte katholieke streek, de ene kapel na de andere. Bij de kapel van de Heilige Eik staat de volgende tekst:
Een eik volgroeid door weer en wind
Een mens door tegenslagen die hij overwint
Toch een mooie Santiago wijsheid.
Eind van de middag gaat mijn telefoon, is het de Jacobus hoeve in Vessem, ze hebben geen slaapplek voor me. Dat is best balen, een overnachting op de Hoeve is verplichte kost voor een pelgrim. Ik mag wel de tent in de tuin opzetten.
Om 19.45 kom ik eindelijk aan, hebben ze toch nog een plekje voor me. Snel douchen, waarna de macaroni en het bier wordt geserveerd. Morgen nog even wat foto's maken, het was nu te donker.

Vandaag 27 km
Totaal 236.4 km
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Pete:
    9 september 2016
    Hoi Ben
    Bijna geen plaats meer in de stal. Heb je mailtje door gestuurd naar Ria