10-05-17 Pamplona

10 mei 2017 - Pamplona, Spanje

Dat het niet altijd rozegeur en zonneschijn (of was het maneschijn) blijkt vandaag weer eens. Was het weerbericht gisteren nog fraai, stap ik de herberg uit gaat het regenen en onweren. Gelukkig ben ik voorbereid en is de regenjas en hoes voor de rugzak snel gevonden. De lokale supermarkt had om 8 uur nog geen brood ontvangen, dus samen met een pelgrim uit Singapore een groot oud brood van gisteren gekocht en netjes verdeeld. Voordeel mijn deel koste maar 35 cent en heb ik vandaag toch te eten. Na een uurtje of 2 wordt het droog en kunnen de extra lagen weer uit. Vandaag is het gestaag dalen, dus de km vliegen weer eens uit mijn schoenen. Dat kon 1 van mijn voorgangers niet zeggen, die had zijn versleten exemplaren letterlijk aan de wilgen gehangen. Rond lunchtijd samen met de lokale katten mijn broodje opgegeten, waarna ik de weg vervolgde naar Pamplona. Pamplona is een forse stad met ongeveer 200.000 omwoners, dus de laatste km gingen door een stedelijke omgeving. Omdat ik 2 dagen in Pamplona wilde blijven heb ik vanochtend nog een reservering gemaakt, helaas bleek deze niet te zijn doorgekomen en was er geen plaats meer in de herberg. Maar ook nu blijkt weer dat een pelgrim nooit alleen staat, de herbergier is gaan rondbellen en vond voor mij een plekje in een soort pelgrimshostel met een soort van moderne bedstede en wel voor 2 nachten. Dus eind goed al goed. Morgen ga ik hier de toerist uithangen en hoef ik een dag niet te lopen. Dat komt mooi uit want de voorspelling voor morgen is onweer. Vandaag 22 km, totaal 486 km. Hierbij de link naar de route, de track is iets te laat gestart.

1. Mieke:
    10 mei 2017
    Fijn, een rustdag. Lekker genieten van Pamplona
  2. L.de Jong:
    10 mei 2017
    Hoi Ben, een vrije dag in Pamplona, de stad van stierenvechters waar Prinses Irene vroeger met haar man heenging. Er is vast veel interessants te zien. Je maakt veel mee, je brood delen met een Singaporees en met katten! Geluk met toch een bed voor 2 nachten.
    Veel plezier morgen. Groetjes van pa en ma.
  3. Jolande:
    11 mei 2017
    Lekker een dagje toeristje spelen. Ik vermoed dat je ook nu wel het nodige zult lopen... Veel plezier!
  4. Toos Steuten:
    11 mei 2017
    Hallo Ben, geniet van Pamplona!! Wij zijn weer thuis.Die slaapplek hadden wij vorig jaar ook. Lekker lopen door Pamplona zonder rugzak. Goed voor je enkel!! Liefs en een goede tocht toegewenst.