11-09-16 Weert

11 september 2016 - Weert, Nederland

Het is de laatste dag van mijn mini pelgrimstocht. Om 6.30 wakker en een klein uurtje later weer onderweg. Moet vandaag ongeveer 30 km afleggen waarvan 25 door het bos, de laatste 5 zijn door Weert om het station te bereiken.
Het is wel bijzonder om in Nederland zo'n groot stuk aaneengesloten door de natuur te wandelen en dat bijna zonder een mens tegengekomen. Tot een uur of negen kom je niemand tegen, vervolgens een enkeling die de hond uitlaat, vanaf tien uur komen de mountainbike's gevolgd door de gewone wandelaars en de elektrische fietsen.
Tijdens de wandeling kom ik ook nog langs een grenskerk, deze kerk is geen groot gebouw maar een plek in het bos waar de katholieken uitweken in de tijd van de beeldenstorm. Nu staat de kerk op de grens tussen Brabant en Limburg, in de tijd van de tachtigjarige oorlog was het de grens met Duitsland, vandaar grenskerk.
Even verderop passeer ik de ijzeren Rijn, een in ongebruik geraakte spoorlijn die de Belgen weer willen gebruiken.
Zo zie je maar al lopend doe je nog aardig wat cultuur op.
Juist op het punt waar ik het pelgrimspad wil verlaten komt een bus aangereden die richting Station Weert gaat. Aangezien ik in Maart hier weer ga beginnen besluit ik de bus te nemen zodat ik vandaag 28 km heb gelopen.
De afgelopen dagen ongeveer 130 km geen blaren, geen spierpijn dus fysiek alles in orde. Wel ben ik er achter gekomen dat ik nog iets aan de stroomvoorziening moet doen. Zal voor Spanje nog een paar zonnecellen en een goede powerbank kopen.
Zit in de trein naar Den Haag, zal nu de blog posten, de foto's volgen later.
Tot Maart 2017 ben ik uit de lucht daarna blog ik verder als ik van Weert naar Maastricht ga lopen
Tot dan, groetjes Ben.

Vandaag 28 km