12-06-16 Den Bosch

10 augustus 2016 - Den Bosch, Nederland

Vandaag het laatste stukje van het Pelgrimspad deel 1, bestemming Den Bosch en vandaar met de trein naar huis. Na het ontbijtje lekker rustig aan gedaan, kan de tent mooi droog mee en kan die thuis zo de kast in. Om ongeveer een uur of 10 de zak weer op de rug gehesen en hup daar gaan we weer. Kan merken dat ik wat later op pad ga als andere dagen, het is duidelijk drukker op straat. Stevig de pas er in en zelfs een wielrenner ingehaald, oke hij had een klapband maar toch was ik sneller.
Even verder op kom ik bij de IJzeren Man, een afgraving bij Vught, ben er ooit met scouting geweest maar herken niet zoveel. Even verder op nader ik Kamp Vught, ooit een deportatie kamp in de tweede wereld oorlog, nu vooral het domein van recreanten en muggen, beide in alle soorten en maten. Voor de laatste categorie heb ik Deet op, dan blijven ze wat op afstand, met de recreanten heb ik wat meer moeite vooral als ze op de fiets zitten en dan als een wilde over de bospaadjes crossen, maar goed zij zullen ook wel last hebben van die dwaas met zijn rugzak op z'n nek.
Of het nu kwam doordat ik afgeleid was door de drukte om me heen af dat ik gewoon weer eens heb zitten suffen, het eindresultaat was in ieder geval dat ik de weg weer eens kwijt was. Gelukkig had ik nog wel een gevoel van richting en verder op was een kanaal dat van het kamp naar Den Bosch loopt en inderdaad na een stukje op gevoel lopen was daar ineens het kanaal en kon ik een kilometer verderop weer de route oppakken.
lopend langs het kanaal zie ik in de verte de contouren van Den Bosch en na een klein uurtje sta ik dan zomaar in het centrum bij de Sint Jan, kan er niet in het is zondag en er is een dienst aan de gang. Dan maar naar een terrasje en een lekkere lunch besteld. Helaas net even te lang blijven zitten want ineens begint het hard te waaien en stevig te regenen, dus voor de laatst 1.5 km nog maar even de regenjas aangedaan en op naar het station.
Na een voorspoedige treinreis staat Peet me al op te wachten bij het station.

De eerste training met bepakking zit er op, totaal 184 km gelopen en het eerste route boekje versleten. Na de zomervakantie het routeboekje deel 2 voor het Pelgrimspad van Den Bosch tot aan Maastricht maar eens even aanschaffen voor het laatst brokje training.

Afstanden
Vandaag 12.1 km