13-06-17 Lavacolla

13 juni 2017 - Lavacolla, Spanje

Vandaag de voorlaatste etappe naar Santiago, niet dat dan de Camino over is, vervolgens ga ik nog door naar Finisterre waar ik ook nog wel een dag of 5 mee bezig ben, maar de belangrijkste mijlpaal is bereikt.
Ps de blog gaat natuurlijk ook gewoon door.

Gisteren had ik besloten dat ik vandaag rond de 30 km ga lopen zodat ik morgen meer tijd heb in Santiago. De weergoden waren me gunstig gezind, de verwachting was 28 graden en zon maar het werden er 22 en regen. Het klinkt misschien gek maar het lopen in de regen bij lage temperaturen is veel minder belastend dan bij mooi weer. Ik was dan ook al voor1400 op mijn bestemming in Lavacolla.
Het lopen ging ook makkelijk omdat ik vooral door bos liep met Eucalyptus bomen, bijkomend voordeel is dat de bomen nog meer geuren dan bij droog weer.

Het nabij Lavacolla gelegen vliegveld van Santiago heeft dezelfde naam als het dorp gekregen, maar daarnaast is Lavacolla in de Camino bekend als de plaats waar de pelgrims zich in de beek wasten alvoor ze doortrokken naar Santiago, je kon natuurlijk niet met het stof van maanden op je lichaam de heilige plaats bezoeken.
Natuurlijk was ik me elke dag maar vandaag heb ik extra mijn best gedaan en ook goed achter de oren gekeken, ik wil morgen natuurlijk ook niet als vuile pelgrim Santiago binnentreden.

Vandaag 28.8 km, totaal 1206 km.

1. Jack:
    Goh, een beekmoment
  2. Mieke:
    Ha Ben,
    Wat geweldig! Bijna je doel bereikt. Wat een doorzettingsvermogen laat je zien. Ik ben op dit moment in Leon, nog 300 te gaan.
    Morgen een fijne aankomst in Leon. Geniet ervan!
  3. Peter:
    13 juni 2017
    Hoi Ben. Mooi moment om te bewaren als je door de poort gaat. PS moet dat met enige cermonieel.
  4. Anita Willig:
    13 juni 2017
    Bijzondere dag morgen. Geniet ervan!
  5. Roel:
    Hoi Ben,
    Wat gaat het allemaal snel, hoop dat je een mooie dag hebt morgen en dat je er volop van kan genieten als je Santiago binnenwandelt. Groet Roel
  6. Jolande:
    14 juni 2017
    Wow! Wat lijkt me dat bijzonder om Santiago binnen te gaan, wetende dat zoveel mensen je zijn voorgegaan. Geniet ervan!