14-05-17 Los Arcos

14 mei 2017 - Los Arcos, Spanje

Had ik me vanochtend toch zo verheugd op een glas wijn om 8 uur s'ochtends, mis ik de afslag. Hé zal je denken Ben om 8 uur aan de wijn en mist een afslag, die heeft zeker gisteren te diep in het glas gekeken en is nog steeds dronken.
Nu dat valt wel mee, ik zal het uitleggen. Eén van de beroemdheden van de Camino is de wijnfontein, dit is een fontein (eigenlijk een tappunt) waar geen water maar wijn uitkomt. De pelgrims die passeren mogen dit nuttigen. Voor degene die hier geen interesse in hebben kun je een alternatieve route volgen en je raad het al, het was vroeg en Ben heeft de afslag gemist. Dan maar vanavond zelf een wijntje kopen. Maar eind goed al goed, hoor ik later van een andere pelgrim dat er geen wijn uit de tap kwam, dus uiteindelijk toch niks gemist want de wijn bleek op.

Verder is er weinig te vertellen over deze (korte) etappe, de omgeving is weer aan het veranderen, het wordt glooiender en er komen meer wijngaarden. De Rioja wijn komt uit deze streek, is mijn favoriete wijn.
Ben vroeg in Los Acros aangekomen dus mooie gelegenheid om eens alles te wassen en niet alleen het gedragen t-shirt, sokken en ondergoed. Peet je kan weer trots op me zijn, alles ruikt straks weer naar roosjes.

Vandaag 21.7 km, totaal 558.4 km

1. Corine van Velsen:
    14 mei 2017
    Heel mooi Ben, de levende schrijfwijze maakt het alsof wij er zelf bij zijn (een heel klein beetje natuurlijk!)
    Het lijkt mij tot nu toe een prachtige ervaring!
    Groet,
    Corine
  2. Jolande:
    16 mei 2017
    Mooie verhalen en prachtige foto's om het te illustreren. De ene keer een bijzondere foto van een schimmige brug, de andere keer prachtige kleuren van een blauwe hemel, groene bodem en vrolijk gekleurde pelgrims. Wat een mooie reis! Diep respect voor deze onderneming!