16-06-17 Negreira

16 juni 2017 - Negreira, Spanje

Was het even vergeten maar weet nu weer wat lopen in de warmte is (38 graden). Het luie zweet van 2.5 dag in Santiago is er weer uit, in straaltjes kwam het naar buiten. Heb zelfs bij een rustplek in het bos mijn shirt maar even in de boom te drogen gehangen.
Wel zonde van al dat vocht in de vorm van de Santiago zorgvuldig ingenomen biertjes en Bacardi Cola's dat dit mijn lichaam nu heeft moeten verlaten maar ja het is niet anders, niks is voor de eeuwigheid. Straks het niveau maar even aanvullen in Negreira.

Het lopen ging verder prima, de wandeltoeristen van de laatste dagen voor Santiago hadden hun doel bereikt en zijn in geen velden of wegen meer te bekennen. Wel ben ik vandaag een aardige Spanjaard tegengekomen, die loopt van Barcelona naar Finisterre en heeft vanaf Leon de route gevolgd die ik oorspronkelijk (voor de verzwikte enkel) zou lopen. Hij beaamde dat het inderdaad veel rustiger is dan de route die ik nu heb gevolgd maar wel twee keer zo zwaar , dus al met al een goed besluit geweest om de plannen aan te passen.

De natuur om heen is ook weer prachtig, hele velden met bloemen en prachtige riviertjes waarbij ik deze mag oversteken via oude romeinse bruggen.

Ben ondertussen ook een luxe pelgrim geworden, heb vandaag maar weer gekozen voor een privé kamer in plaats van slapen met 20 andere op een zaal en ondertussen zitten bijna al mijn kleren in de wasmachine en droger zodat ik niet met de hand hoef te wassen.

Vandaag 21.5 km, totaal 1238.4 km.

1. L.de Jong:
    16 juni 2017
    Hoi Ben, 'k heb weer genoten van je mooie verhaal over alle biertjes enz, en de prachtige foto's, vooral van dat bloemenveld. Gaat de conversatie met de spanjaard in het Engels? Veel wandelplezier de laatste dagen. Groetjes van ma en pa.
  2. Peter:
    16 juni 2017
    Hoi Ben, het is wel een hele mooie omgeving waar je nu loopt. Een soort afsluiting van je reis. Je zou er bijna een weekje vakantie gaan houden. PS ik dacht dat die bako's iets van vroeger was uit een ver scouting bunker verleden.