17-06-17 Santa Maria

17 juni 2017 - Santa Mariña, Spanje

Gisteren was het volgende bericht op de NOS website http://nos.nl/l/2178590 . Ik weet niet of de link werkt maar op de website staat dat de hoogste temperaturen in 36 jaar worden gemeten in dit jaargetij en dat er voor meer dan 30 provincies een weeralarm is afgekondigd. Na het lezen van dit bericht heb ik besloten om vroeg te starten zodat ik voordat de ergste hitte komt ik al op de bestemming ben aangekomen. Dus in het donker om 6 uur gestart en rond 1200 de herberg bereikt.

Het starten in het donker geeft mooie plaatjes, zie de foto van het kruis bij maanlicht, maar je moet wel opletten met het lopen, je mist zomaar een bospaadje en ook de stenen en boomwortels zijn niet altijd goed zichtbaar.
Alles goed en wel, het gewenste doel is bereikt, ben al afgekoeld door de douche en de was hangt aan de lijn.

Nu zit ik met een pot bier onder handbereik de blog te schrijven en zie één voor één compleet afgepeigerde pelgrims de herberg bereiken. Vele willen nog verder, ik wens ze succes maar verklaar ze stilletjes ook een beetje voor gek. Ze hebben nog steeds niet door dat de Camino geen wedstrijd is maar een continue genieten en dat doe ik dan maar.

Om alles nog wat glans bij te zetten loop ik morgen rond de 15 km, mij maken ze niet gek, elke stap die ik zet is toch een stap dichterbij Finisterre en voor de planners onder jullie ik zit nog steeds op de deterministische einddatum dus niks aan de hand.

Vandaag 20.9 km, totaal 1259.3 km.

1. Corine van Velsen:
    17 juni 2017