18-03-17 Ell

18 maart 2017 - Ell, Nederland

Daar is tie dan weer, de blog van Ben.
Afgelopen weken bijna elke vrijdag getraind met de rugzak op door de duinen. Nu nog het sluitstuk van de training, van Weert naar Maastricht in 5 dagen.
Vanochtend om zes uur op, douchen, boterhammetje smeren, Petra gedag zeggen en op naar de tram. Om ongeveer tien uur heeft de NS mij keurig volgens dienstrooster op het station afgeleverd en kan het feest beginnen, nou ja feest, het is grijs en nat op straat maar dat mag de pret niet drukken. Wel gelijk een goede test om te kijken of alles droog blijft.
Na een km of 3 ben ik de stad uit en loop ik rond de Ijzeren Man, een oude zandput en heb ik de bebouwing voor de rest van de dag achter me gelaten. Lopen in de regen heeft ook wel zijn charmes, het stoft niet, je kan niet verbranden en het loopt lekker zacht zo door de blubber heen. Zodra het even stopt met regenen komt het hele bos tot leven, de vogels beginnen te fluiten, de Ekster maakt lawaai en de eekhoorn komt te voorschijn. Even later valt het water weer naar beneden en is het stil in het bos. Op de een of de andere manier worden ook de akkers mooier in de regen kijk maar naar de foto's.
Na verloop van tijd kom ik aan in Tungelroy alwaar de molen open is. Na een rondleiding nog een kopje koffie van de Molenaars en op naar Ell, want daar ga ik overnachten bij Vrienden op de Fiets.
Vrienden op de Fiets is een vereniging die gastadressen en fietsers en wandelaars die een overnachtingsadres zoeken bij elkaar brengt. Ik doe dit nu voor het eerst, heb tot op heden in een tent geslapen, maar de campings zijn nog niet open.
Nu ik kan wel zeggen dat ik het getroffen heb met mijn adresje, wat zijn Nel en Lei Dekers aardige mensen, een enorme gastvrijheid en dito kamer. Mag zelfs een boodschap op de muur achter laten zie foto.
Ga nu stoppen. Tot morgen, als het goed is zit ik dan in Grevenbicht.

1. Pete:
    18 maart 2017
    Hoi Ben, je treft het niet met het weer maar de omgeving is wel mooi. Wij zijn net weer thuis uit Noord Brabant. Succes met het sluit stuk van je training.
  2. Petra:
    20 maart 2017
    hmmmm volgens mij was ik eerder de deur uit dan jou :)