18-04-17 Perigueux

18 april 2017 - Périgueux, Frankrijk

Om 10:00 uur met Petra naar Rotterdam vertrokken om daar de TGV te pakken naar Parijs. Het moment is gekomen om afscheid te nemen, de trein komt het station binnen, een laatste kus, ik stap in en gelijk ontmoet ik mijn reisgenoten voor de komende dagen.
Petra staat op het perron, ik in mijn coupé de trein krijgt gang we zwaaien naar elkaar door het raam en dan zijn we gescheiden. Nu begint mijn Camino, het eerste stuk door Frankrijk loop ik met een groepje op. We zijn met vijf personen, Mieke, Toos, Ivonne, Sikke en natuurlijk ik. Vandaag reist Mirjam ook met ons mee naar Perigeux, maar die gaat daarna alleen verder. Alles gaat voorspoedig, in Parijs komen we aan op het Gare du Nord en moeten we met de Metro naar Gare du Austerlitz. In de metro slaat het noodlot toe en wordt de telefoon van Mirjam gestolen. Met de telefoon is ze ook alle route informatie en al die handige apps zoals google translate kwijt. Dan blijkt dat het wel handig is als je in een groepje zit. Met de telefoon van een ander wordt de telefoon van Mirjam geblokkeerd en wordt gelijk uitgezocht hoe je aan een nieuw toestel komt in frankrijk. Het leven gaat verder dus wij ook en om ongeveer 1500 nemen we de trein naar Limoges, om daar over te stappen op de trein naar Perigueux alwaar we om 21.45 aankomen.
De Herberg voor vanacht is op korte afstand van het station. Zit nu om 2300 aan de thee, bedje is opgemaakt. Morgen eerste wandeldag. Groetjes Ben