19-03-17 Gevenbricht

19 maart 2017 - Grevenbicht, Nederland

Vandaag de dag begonnen met een heerlijk ontbijtje, moet alleen geen sju nemen, heb de hele dag het zuur gehad.
De planning is om naar Grevenbricht te lopen, ca 30 km voornamelijk langs de Maas.
Het eerste dorpje waar ik door kom is Hunsel, niet veel over te vertellen behalve dat er een Jacobus kerk staat. Naast de kerk staat een kappel waarin de geschiedenis van de pelgrimstocht naar Santiago is vermeld, compleet met schelp.
Verderop passeer ik Thorn het witte dorpje, daarna ga ik de grens over en loop een km of 10 door Belgie. Het is de hele dag dreigend, af en toe een paar spetters en veel wind, wordt regelmatig half van de dijk geblazen. Bij Maaseik de Maas weer over gestoken naar Nederland. In dit stuk langs de Maas zijn ze de bedding van de rivier aan het verbreden, hele stukken land worden afgegraven, ik moet dan ook Regelmatig omlopen
Om 1700 kom ik aan op bestemming, blijkt mijn gastvrouw in het bestuur van een Waterschap te zitten, het wereldje is weer klein vandaag.
Gisteren nog vergeten de km bij te houden dus vandaag voor 2 dagen.
Van Weert naar Ell 22.2 km
Van Ell naar Gevenbricht 29.9 km
Totaal Pelgrimspad 348.5 km

En nog de link naar de route van vandaag

1. Peter:
    19 maart 2017
    Hoi Ben,
    Ook hier veel wind. Heb je berichtje door gestuurd naar Ria.
  2. Ria:
    20 maart 2017
    het was erg leuk om jou als eerste gast "vrienden op de fiets" van dit seizoen op bezoek te hebben.
    ik wens je een hele fijne wandeling naar Santiago
    succes
    Ria
  3. N. de vet:
    21 maart 2017
    Ben ik vind dit ontzettend leuk om allemaal te lezen.