19-05-17 Ages

19 mei 2017 - Agés, Spanje

Vandaag exact een maand geleden zette ik mijn eerste stappen op de Camino en ben ik voor wat de km aangaat ongeveer op de helft.
Ik merk dan ook dat op de een of de andere manier het lopen van de Camino een soort vaste regelmaat aan het worden is en dat ik het bijzondere van ontmoeten en ont-moeten soms als gewoon begin te ervaren en toch is dat niet zo. Als ik zo terug kijk op vandaag en gisteren blijkt dat ook weer.

Gisteren heb ik met een man of tien en 7 nationaliteit gezamenlijk gekookt en gegeten, geen discussie over wat zullen we eten, wie kookt, wie doet de afwas, geen planning geen rangen of standen iedereen doet wat en de taal komen we ook wel uit.
Vandaag ontmoete ik Kim uit Zuid Korea waar ik een paar dagen terug mee opgelopen ben toen hij het zwaar had. En heb hem nu geholpen met het afstellen van zijn rugzak en stokken, wederom een en al dankbaarheid van Kim.
Zit ik voor mijn herberg van vandaag aan een biertje komt er een Amerikaan en een Britse aanlopen, ik ken ze beide. De Amerikaan strompeld, hij heeft zich aan het begin van de etappe geblesseerd en de Britse vrouw die toevallig langsliep is de hele dag bij hem gebleven. En zo vormt zich langzaam maar zeker een soort van Camino familie.

Over de route van vandaag kan ik kort zijn, de omgeving was mooi en weer wat heuvelachtig. Verder niet te veel te zien, een ruïne van een middeleeuwse herberg, een monument ter nagedachtenis aan de Spaanse burgeroorlog en verder veel bos.

Vandaag 27.6 km, totaal 689.1km

1. Peter:
    20 mei 2017
    Hoi Ben, leuk al die verschillende mensen die je op je pad tegen komt en nog leuker dat je er een foto van maakt voor de lezer. Bewaar je ook mail adressen of zo en ga je contact proberen te houden na de Camino.