20-03-17 Nuth

20 maart 2017 - Nuth, Nederland

Ben vandaag pas om 08.45 bij mijn gastvrouw Ria uit Gevenbricht vertrokken, maar dat kan ook niet anders als je mag ontbijten met zicht op de Uiterwaarden van de Maas, gewoonweg een plaatje. Zit je net aan je laatste kop koffie, komt er een kalfje van een week oud voor het raam staan drinken bij moeders. Dat moest op de foto, dan maar later vertrekken.
Helaas het regent wel wat, maar ja dat hoort erbij. Het eerste plaatsje wat ik vandaag aandoe is Born. Voor Born stroomt het Julianakanaal, waar ze net in de sluis aan het schutten waren. Ook hier 15 minuutjes blijven staan, blijft toch fascinerend die waterstaatswerken.
Na Born even verdwaald maar de smartphone bracht uitkomst en met Google Maps weer snel op het juiste pad.
Na Sittard, het is dan ondertussen al middag beginnen de heuvels nu wel serieus te worden, totaal 635 meter geklommen en iets minder gedaald. Om vijf uur bel ik aan bij Agnes in Nuth, mijn overnachtingsadres voor vandaag. Ik heb mazzel dat Agnes nog boodschappen moet doen, ik kan gelijk mee om een magnetron menuutje en een biertje voor vanavond te halen. Oja Peet ze hebben hier 3 katten.
Van Gevenbricht naar Nuth 30.3 km
Totaal gelopen 378.8 km

Hier de link naar de route van vandaag.

1. Agnes Heuts:
    20 maart 2017
    Wat leuk om jouw verslag te lezen . Geweldig aardig , ik wens je veel sukses . Groetjes , Agnes .
  2. Petra:
    20 maart 2017
    Leuk he Ben, 3 katten zoooooo gezellig! Ik zie het al helemaal voor me, Happy, Storm, en klein Loedertje ;P
  3. Gerard:
    20 maart 2017
    Ha, ben je daar al, jij maakt grote stappen. 20 jaar geleden heb ik daar ook met rugzak gelopen. Van Nuth naar Puth en dan verder door het Geuldal als ik me goed herinner. Succes en hopelijk beter weer.