21-03-17 Gulpen

21 maart 2017 - Gulpen, Nederland

De lente is begonnen, helaas heb ik daar niks van gemerkt. Om half negen vertrokken met bestemming Gulpen. Na een uur of twee gelopen te hebben pakken zich donkere wolken boven mij samen. Ik besluit de regenhoes over mijn rugzak te doen, dit bleek een goede zet. Na een paar passen begint het te stortregenen en om het af te maken een scheutje hagel tussendoor. Langzaam beginnen er stroompjes te ontstaan op het pad en wordt de Limburgse loss weer echte bagger.
Even verderop komt er een man met een hondje en raken we zowaar in de regen aan de praat. Na een kwartiertje kletsen wordt het ook weer droog en probeert zelfs de zon mee te doen. Dat is dan ook een goede reden om de man gedag te zeggen en weer verder te gaan.
Met het veranderen van het landschap veranderen ook de huizen, je ziet steeds meer vakwerkhuizen en huizen opgetrokken uit verschillende steensoorten.
Vandaag is een korte etappe, ik dacht dat ik 30 km moest lopen, maar het bleken et 25 te zijn. Morgen wel 30 en dan nog de trein naar huis, zal wel laat worden.
Bij aankomst in Gulpen bleek mijn overnachtingsadres een compleet huisje te zijn voor 6 personen. Lekker luxe met bank, tv etc. En dat incl. Ontbijt voor 20 euro, niet gek voor een zwerver.
Zojuist nog even eten en een biertje vopr vanavond gehaald en nu lekker uitrusten op de bank.
Vandaag 25 km.
Totaal Pelgrimspad 403.8 km

Ps geen link naar de route, programma is vastgelopen..

1. Pete:
    21 maart 2017
    Hoi Ben. Ja het weer zit niet mee deze week maar kijk eens rond. De mooiste wolken zie je in een buien dag. Is in de regen alles droog gebleven?
    Groetjes en succes op je laatste stuk.
  2. Agnes Heuts:
    21 maart 2017
    Hoi Ben ,
    Leuk om je reisverslag te lezen . Het viel dus mee vandaag .
    En dan ook nog zo luxueuze ontvang . Succes , groetjes Agnes .