21-04-17 Fraisse

22 april 2017 - Fraisse, Frankrijk

Zoals gisteren al gemeld, de belangrijkste vraag is waar slapen we. Dat was ook voor vandaag van belang. Je wilt gemiddeld zo ongeveer 25 km lopen, echter de dorpjes liggen natuurlijk niet exact op die afstand en er is ook niet in elk dorp een slaapplek te vinden. Vandaag was dan ook de keuze om 33 km te lopen of om de etappe te splitsen. Aangezien pelgrimeren ook onthaasten is hebben we dan ook de etappe gesplitst. Dat geeft dan ook de mogelijkheid om in de ochtend eerst nog wat boodschappen te doen, geld te pinnen en rustig te ontbijten. Om een uur of negen gestart en bij de eerste stop een bijzonder moment, de korte broek kan aan, het is nog steeds bijzonder mooi weer met een stralend blauwe hemel. Even verderop weer een onverwacht moment, kom ik een op en top Fransman tegen en vraag ik of ik hem op de foto mocht zetten (Melissa heeft ooit gezegd dat ik ook mensen moest fotograferen). De man had geen probleem met een fotomomentje, vervolgens even met de franseslag een gesprekje blijkt zijn zoon in Delft te hebben gewoond. Wil ik net weggaan ligt er een heel klein uitgedroogd slangetje aan onze voeten. Blijkt maar weer, als je de tijd neemt om te stoppen zie en hoor je meer dan wanneer je alleen maar doorloopt. Om een uur of drie komen we bij onze accommodatie aan. Klein maar fijn. 5 Bedden in 1 ruimte waar je ook kookt en eet. Gelukkig is het aangenaam buiten, dus we eten in de openlucht. Vandaag geen link naar de route want de techniek laat me in de steek.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Linda van Oostrum:
    22 april 2017
    Wat een mooie foto's Ben. Ik lees graag met je mee op deze manier.
  2. Peter:
    22 april 2017
    Hoi Ben
    Leuk om van dag tot dag te lezen hoe het gaat. Fijn dat je onthaast in een lekker zonnetje Hier is het winderig 8 graden en een gevoelstemperatuur van 4 graden met buien.
  3. Jolande:
    25 april 2017
    Mooie verhalen, prachtige plaatjes! Zo te zien is het genieten! Keep up the good spirit!