22-04-17 Eynesse

22 april 2017 - Eynesse, Frankrijk

Vanochtend om 06.30 opgestaan, het gras is met rijp bedekt dus vorst aan de grond. Volgens het weerbericht wordt het 25 graden dus alle kleren kunnen weer uit de kast, van jas tot kortebroek. Om 8 uur vertrokken met 2 kg meer in de rugzak aan etenswaren, de eerste 20 km is geen winkel te vinden dus we lunchen onderweg met meegebrachte pasta. Het eerste deel van de etappe gaat door de bossen van de Dordogne, wat een rust ik laat me wat afzakken zodat ik alleen loop. Langs de weg een krekel orkest, in de verte klinkt kilometers lang een koekoek en ondertussen passeer ik een oude nederzetting, kerk en tabakschuur. Inderdaad alles oud want er woont hier bijna niemand meer. Even verderop veranderd het landschap, het wordt vlakker en ook zie ik de eerste druiven velden en passeer ik de rivier de Dordogne. In het plaatsje Sainte-Foy-La-Grande doen we inkopen, morgen is het zondag en dan is alles dicht. 18.15 Bereiken we dan eindelijk ons onderkomen, vandaag een oud landhuis met zeer vriendelijke eigenaars, we eten mee met het gezin, di
Ook vandaag is de track mislukt, wel 32 km gelopen, totaal staat nu op 96.8 km.
Morgen weer een stuk minder.

1. Kirsten:
    Hoi Ben,
    Leuk om via deze blog je wandelavonturen te volgen. Leuk geschreven ook, ik zie het helemaal voor me. Heel veel succes!
    Groetjes vanuit een bewolkt Heerhugowaard
  2. Roel:
    23 april 2017
    Ha Ben, goed om te zien en te lezen dat je het zo naar het zin hebt. Ook mooi dat iedere dag weer zo anders is en er na iedere kilometer die je aflegd er weer een nieuwe verrassing voor je aan de horizon verschijnd, dat maakt dat het een mooie tocht wordt en dat je helemaal op gaat in dat waar je mee bezig bent. Ga zo door en vooral geniet er van. Groetjes uit Woerden Roel.
  3. Ed:
    Je hebt er de vaart in!