22-05-17 Hornillos de Camino

22 mei 2017 - Hornillos del Camino, Spanje

Zoals je gisteren hebt kunnen lezen heb ik een mooie tijd met mijn (tijdelijke) Camino vrienden. Dat dat niet iets is wat ik alleen ervaar bleek uit een tekst die ik vandaag las en ik graag met mijn volgers wil delen, hij is in het engels maar ik ga hem niet vertalen want dat ontkracht de ondetstaande tekst;

We ate together with great merriment despite our fatigue and difficulty with language. Such deep respect and joy amongst strangers who were not strangers. Our laughter send great vortexes of loving energy out into the world. If only we would live our lives with this open heartedness- what changes might we bring about to our war-torn world.....

Ja dit is de Camino in 1 alinea, en ik hoop echt dat ik deze gedachte om kan zetten in de dagelijkse praktijk waar zoveel grenzen, standsverschillen en belangenverschillen zijn waardoor niet alleen strangers, strangers blijven maar vooral mensen die elkaar nodig hebben van elkaar vervreemden en niet met elkaar kunnen samenleven en samenwerken en dus voor altijd strangers blijven.
Tot zover de filosofische beschouwing voor vandaag en verder met het verslag.

Na een prima ontbijt verlaat ik met ietwat weemoedige gevoel mijn luxe leventje, en ga weer op pad en weet je wat het voelde bij het verlaten van Burgos gelijk weer goed, dag grote stad, kathedraal en levendigheid. Welkom dorpjes met soms minder dan 30 huisjes, oude half vervallen kerkjes en vooral stilte, ik ben weer op weg als pelgrim.
Het is warm ongeveer 30 graden maar ik hoef vandaag niet ver, onderweg geniet ik van de vergezichten, bloeiende rozenstruiken, verstilde kapelletjes en de schaapherder die graag voor me op de foto gaat.
Na een uur of wat lopen kom ik aan in Hornillos de Camino waar ik hartelijk wordt ontvangen door de eigenaar van de herberg met een stuk meloen.
Hij weet wat een pelgrim nodig heeft en weet waarschijnlijk ook waar de naam Hornillos vandaan komt, nl vertaald is dit kleine oven en dat is vandaag een mooie passende naam voor dit dorpje met 65 inwoners.

Vandaag 20.9 km, totaal 733.6 km.

1. Brenda:
    22 mei 2017
    Hoi Ben.... ik ken een heel leuk cluppie.....misschien is het wat....
  2. Pim:
    23 mei 2017
    Schaapherder, altijd +1 :o)

Mooie tocht Ben. Leuke, leesbare stukjes iedere dag, hou vol, je laat een idruk van intens genieten achter.