25-04-17 Auros

25 april 2017 - Auros, Frankrijk

Zou nog even wat vertellen over de logeerpartij. Ik heb de nacht samen met 2 medelopers doorgebracht bij Louis en Gerri, een echtpaar van 76 dat hun huis openstelt voor pelgrims. Ze spreken alleen frans, en hun interieur zou het goed doen op een brocante markt. Maar verder niet getreurd, ze waren ontzettend aardig, madame had een vorstelijk 4 gangen diner geprepareerd met kip in de afmeting van een kalkoen en monsieur had een fles bordeaux van zijn eigen wijngaard op tafel gezet dus alles was weer helemaal top.

Vandaag gelopen van La Reole naar Auros, normaal een afstand van ca 20 km maar door wat verkeerde navigatie hebben we een D-tour genomen en zijn we uitgekomen op ongeveer 25 km. Het heeft de hele dag geregend en het is een graad of 15, kortom een flinke weersomslag ten opzichte van gisteren. Maar nog altijd beter dan in Nederland.

Onderweg passeren we weer wat markante punten zoals een sluis in een kanaal evenwijdig aan de Garone, even verderop een oude stuw en een stokoude kerk met 2 klokken. Deze klokken zijn verschillend in formaat en worden een mannen en vrouwen klok genoemd. Als een man komt te overlijden wordt de grote klok geluid, voor de vrouwen blijft het kleintje over, is dus lekker geëmancipeerd.

Om 1600 zijn we in Auros aangekomen, het is nu een uurtje later, ga nu stoppen want ik moet nog shoppen.
Hierbij de track. Let op het eerste gedeelte tot aan de brug over de Garone ben ik met de auto terug gebracht naar de route, hier ben ik nl gisteren ook opgepikt door Louis.

Vandaag 25 km, totaal 162.5 km.

1. L.de Jong:
    25 april 2017
    Hoi Ben,
    Elke dag kijk ik weer uit naar jouw verhaal. Nu dus een dag met minder goed weer, maar je was erop gekleed volgens de foto. Wat weer een apart logeeradres, met die öude"mensen. Wel weer een fijn diner met een goed glas wijn. Jullie boffen toch maar: Met de beste wensen voor alle andere etappes, groeten van ma en pa.
  2. Petra:
    26 april 2017
    'T is een gewone vuursalamander, lekker giftig... ben je al aan het hallucineren?
    Aan de camper te zien van wel... no way dat dat ding onze camper gaat worden :P