26-04-17 Bazas

26 april 2017 - Bazas, Frankrijk

Ben gisteren geland in Auros alwaar we in een Chateau de nacht zullen doorbrengen.
Nou ja Chateau, we zitten met 7 mensen in een bijgebouw en de service is pet. Zodra we binnenkwamen werd er al over de centen gesproken, of we maar gelijk 40 euro per persoon wilden neertellen voor overnachting en avondeten. Nadat de collectant vertrokken was bleek bij de kamer inspectie dat die niet geheel schoon was, er alleen koud water uit de douche kwam, de kachel uitgeschakeld was want dat doen we altijd vanaf april en als klap op de vuurpijl het eten in bakken zat en door ons moest worden opgewarmd. Het douche probleem werd opgelost, en de kou werd door ons verholpen door het aansluiten van een heater die we ergens in het pand vonden. Echter zodra we ook de magnetron aanslingerden om ons eten op te warmen bleek dit teveel voor het systeem en vloog de hoofdzekering eruit. Dan maar eten (wat oveigens wel lekker was) bij zaklamp  bij gebrek aan kaarsen. Gelukkig waren er ook 2 franse pelgrims die zodat de kasteelheer in zijn eigen taal kon worden toegesproken waarna hij de hoofdzekering er weer inzette. Vervolgens nam hij de heater mee met een laatste mededeling dat we deze niet hadden mogen gebruiken, ja denk ik dan zorg dan gewoon dat de kachel het doet. Conclusie je kan beter logeren bij 2 oude franse mensen die behept zijn met pelgrims (zie de blog van gisteren) dan bij een kasteelheer die ik verdenk van enige commerciële intenties. Wel gezellig onderling want je krijgt wel leuk contact met elkaar op deze manier. Hebben vandaag een super korte etappe gehad van 16.7km, wel weer door prachtige omgeving. Zoals eerder al in een blog aangegeven is dit het gevolg van de onderlinge afstand van overnachtingsadressen. Onderweg stak een of andere salamander de weg over, zie de foto's, ik heb geen idee wat voor soort het is en of het überhaupt een salamander is maar wellicht kan 1 van mijn volgers uitsluitsel geven. Ook nog een kerk uit de 11e eeuw bezocht, kan zien dat ook hier het geloof achteruit gaat, Jezus en Maria stonden in het voorportaal achter een hele stapel stoelen. Oja Peet ik ben onze toekomstige camper ook tegengekomen. Vanwege de korte etappe waren we al om 1400 op onze accommodatie, mooie tijd voor een wasje en een drankje op een terras. Vandaag dus maar 16.7 km, totaal staat nu op 179.2 km. https://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=17438507

1. Petra:
    26 april 2017
    T is een gewone vuursalamander skatje :)
  2. Petra:
    26 april 2017
    'T is een gewone vuursalamander, lekker giftig... ben je al aan het hallucineren?
    Aan de camper te zien van wel... no way dat dat ding onze camper gaat worden :P
  3. Ria van der Meer:
    26 april 2017
    Vind het erg leuk om elke dag je belevenissen te lezen. Staat voor de hele route alle overnachtingen al vast?
  4. Peter:
    26 april 2017
    In de streek waar jij loopt lijkt alles wel zo 1980 incl de camper met caravan voor de jeugd. Ik zou houtworm en boktor los laten ik de kasteel balken. Dat zal de vrek leren
  5. L.de Jong:
    26 april 2017
    dit was wel een hele andere ontmoeting/begroeting,. Wat een wereld van verschil. Maar zo zie je maar weer, dat mensen op diverse manieren met Pelgrims omgaan. Jullie hebben je er goed doorheen geslagen. Mooi dat er ook Fransen waren , die de kasteelheer konden zeggen watr ze ervan dachten.
    Ik geniet van al je verhalen en wat je ervan vindt. Bedankt! Groeten van ma.
  6. L.de Jong:
    26 april 2017
    Wat een groot verschil van binnenkomen, en dat bij een kasteelheer. Die man moet nog leren hoe je met Pelgrims omgaat.
    Gelukkig hebben jullie het met elkaar wel goed gehad. Dankjewel voor je plezierige en openhartige verhaal alle dagen. Groeten van ma.