27-04-17 Captieux

27 april 2017 - Captieux, Frankrijk

Gisteren waren we mooi op tijd in Bazas aangekomen dus na de standaard handelingen zoals het vakantiewasje, was er voldoende tijd om even naar het stadje te gaan.
In Bazas staat een kathedraal die we als rechtgeaarde pelgrims maar eens moesten bekijken. Bij het verlaten van dit bouwwerk bleek een herkenbaar persoon op een muurtje te zitten die ik even aansprak met de volgende woorden "are you on your way to Santiago", waarop hij antwoorde "yes and are you Dutch then we can talk Nederlands". En zo zit je midden in Bazas met een wildvreemde in je eigen taal te babbelen.
De man bleek Arie te heten en is met een wandelkar onderweg naar Santiago, zie foto. Ook Arie bleek de Camper, zie blog van gisteren, tegengekomen zijn. Daar had hij een ontmoeting met de eigenares die een ietwat aparte levensstijl had, ze verbouwde dit soort wagens en verkocht ze later weer door en leed een zwervend bestaan. Zo kom je onderweg toch continue "rare" vogels tegen.

Vandaag liepen we van Bazas naar Capteux. Het eerste deel ging via landweggetjes waar niet veel over te vertellen was, wel passeerden we een gigantische den in iemand zijn achtertuin en een zeer pittoresk beekje.
Het tweede deel ging over een stuk gerecycled infrastructuur. Men had een oude spoorlijn veranderd in een pelgrimspad. Op sommige plekken kon je aan de grasgroei zien waar de bielzen hadden gelegen, op een andere plek liep de spoorrails zomaar onder een asfaltweg door en kwam ik zomaar een bruggetje tegen dat van niets naar niets liep. Blijven toch rare jongens die fransen.
Om 1530 waren we in Captieux aangekomen, we slapen in een stadsherberg, met voorlopig 7 personen, wij Arie en een fransman.

Vandaag 22.8 km, totaal 202 km. Dat wil zeggen dat ik al de helft van het Franse gedeelte hen afgelegd.

Hierbij de link naar de route van vandaag.

1. L.de Jong:
    27 april 2017
    Hoi Ben,
    Je hebt al meerdere kerken, of kathedralen gezien, telkens weer anders denk ik, maar heel veel oude in bijna verlaten dorpen. En aparte ontmoetingen, nu een landgenoot, ok op weg naar Santiago, een reisgenoot erbij. Is het onderkomen van vandaag een beetje redelijk? Was het droog weer? Hier wel, met Koningsdag, maar erg koud. Hou je haaks, tot de volgende keer. Ma