28-05-17 Mansilla de las Mulas

28 mei 2017 - Mansilla de las Mulas, Spanje

Na een nachtrust in een fantastische herberg met een bijbehorend ontbijt ga ik met mijn medepelgrims weer op pad. Sommige hebben nog wel een katertje te verwerken want het was erg gezellig met veel lokale drank.

Ik ga vandaag verder over de Via Romana die ik ongeveer 20 km lang volg, de stilte van gisteren is weer terug en wordt enkel verstoort door een in de verte voorbijrazende goederentrein.

De Via Romana is een gedeelte van Romeinse weg die oorspronkelijk is aangelegd om het in Galicië gewonnen goud naar Rome te transporteren. Deze weg was echter niet alleen voor de handel belangrijk maar was ook de route waar vele legers (Romeinse, de Moren en de christelijke verdedigers) en later ook de pelgrims gebruik van hebben gemaakt.
Sterker nog deze weg is de oude Camino, ik vermoed alleen dat ze in de huidige tijd de pelgrims liever langs de nieuwe route sturen omdat je dan meer plaatsen aandoet en dat is natuurlijk commercieel interessant.

Over commercie gesproken ik heb me vanochtend laten verleiden en heb mezelf weer een cadeautje gegeven, morgen kom ik aan in Leon en verblijf daar weer voor twee nachten in een net hotel.

Vandaag 23.9 km, totaal 877.7 km.

1. Peter:
    28 mei 2017
    Hoi Ben. Je maakt er een mooie beleving van maar wat is nu een net hotel.
  2. N. de vet:
    28 mei 2017
    Hallo Ben, ik zal ook maar weer eens reageren. Ik ben net vanavond van Heeg terug gekomen en moest van 5 dagen jouw reisverhalen lezen. Daar geniet ik ontzettend van. Ontroerd was ik dat je zo aan tante Annie hebt gedacht. En daar wil ik je eigenlijk voor bedanken. Ze heeft een mooie uitvaart gehad hoor en wat was ik blij dat Petra en Brenda met me mee waren. Ik wens je een hele goede voortzetting van je reis met weer vele nieuwe en inspirerende indrukkingen. Groetjes mam.