29-05-17 Leon dag 1

29 mei 2017 - León, Spanje

Vandaag een korte en ook wat saaie etappe naar Leon, de weg ging over een fors gedeelte langs de snelweg en door de voorsteden van Leon. Ik had vandaag een Nederlandse mede pelgrim, die vertrokken was uit Nederland, door tijdens het lopen lekker te praten in je eigen taal was ik toch in Leon voor ik er erg in had. Zo rond één uur zat ik achter een klein biertje voor de Kathedraal mensen te kijken en stilletjes te wachten tot er een uur voorbij was zodat ik kon inchecken in mijn hotel.
Ben nu een uur verder, heb het bad en mijn scheermes gezien en bijna zover om de stad in te gaan, schrijf de blog wat vroeger dan normaal anders moeten mijn volgers lamg wachten, het is mijn vrije dag en avond en ben dan nog lang niet terug. Even wat informatie over Leon, het is een stad met 130.000 inwoners en is begonnen als een Romeinse garnizoensplaats voor het 7de legion, de naam Leon is afgeleid van legion. De reden voor de plaatsing van het 7de leger was de bescherming van het in deze regio gewonnen goud en de beveiliging van het transport naar Rome over de weg waar ik 2 dagen lang over gelopen ben. Leon is rond 700 door de Moren veroverd, en later heroverd door de christelijke legers. Morgen zal ik meer vertellen over hoe het er hier uitziet, ik stop nu met de blog want ik kan mijn tijd hier beter gebruiken dan voor volk en vaderland weg te typen. Groetjes uit Leon. Vandaag 20 km, totaal 897.7 km https://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=17985466

1. Yvonne:
    29 mei 2017
    Mooie verhalen elke dag weer Ben!
    Geweldig hoor. Niet altijd even makkelijk, maar je doet 't toch maar. Respect!