06-06-17 Herrerias

6 juni 2017 - Las Herrerías, Spanje

Gisteren het standaard pelgrim menu in de herberg maar eens gelaten voor wat het was, altijd maar dezelfde linzensoep en kip combinatie is ook niet alles, en een restaurant opgezocht met een collega pelgrim. In het restaurant nog 2 andere bekenden gezien dus tafels geschakeld en de locale specialiteit (rijstsalade en Forel) besteld. Vis moet zwemmen heb ik altijd gehoord dus een en ander werd gecombineerd met Vino Bianco. Na afloop nog een tip gekregen waar de beste Sangria van de stad te vinden was, met gevolg dat ik voor een pelgrim laat (ver na tienen) naar bed ben gegaan.

Gevolg was dat ik ook wat later opstond en dat werkt natuurlijk de hele dag door. Het plan voor vandaag was 2 beklimmingen van de buiten categorie met een totaal van 1200 meters omhoog en ongeveer de helft naar beneden met een totale afstand van iets meer dan 30 km. Onder normale omstandigheden al pittig te noemen maar na mijn gedegen voorbereiding van gisteren onmogelijk gebleken. Na de beklimming en afdaling van de eerste bult begonnen aan de beklimming van de tweede en na totaal ongeveer 20 km bleek dat mijn energie ruim onvoldoende zou zijn voor de gehele etappe.

En wat doe je dan, je stapt de eerste de beste herberg binnen en vraagt in perfect Engels of ze nog een bed hebben. Vervolgens wordt er in perfect Nederlands geantwoord dat er nog wel plek is in de herberg en of ik misschien eerst wat water wil hebben voordat we de boeking rond gaan maken. Ik ben dus gearriveerd in een door een spiksplinternieuwe herberg al waar een Nederlandse dame werkzaam is.

Na de lichamelijke verzorging en de standaard huishoudelijke activiteiten het restaurant opgezocht en bij de brandende openhaard een biertje gedronken.
Zo blijkt maar weer eens dat een ongepland bezoek weer verassend kan eindigen en na een zware dag het relaxen (bij de openhaard) uitstekend kan bevallen.
Morgen eens kijken of ik de nu niet gemaakte kilometers met de etappe van morgen kan corrigeren en als dat niet het geval is, is er geen man overboord, uiteindelijk ben ik bezig met de Camino en niet met een competitie, wie is het eerst bij de eindstreep.

Vandaag 22.1 km, totaal 1051 km

1. N. de vet:
    6 juni 2017
    Hallo Ben, nog even een kleine mail van mij. Vandaag ben je precies 50 dagen van huis en haard. Wat een lange tijd al ! Ik houd op een lijst de dagen en de km stand bij en kan dan alles precies zien. Nou Ben voor morgen succes gewenst want ik begrijp dat het een zware dag word.Lieve groet, mam.
  2. Jolande:
    7 juni 2017
    Dan weet je dat ook weer: Camino en teveel wijn is geen goede combi. Rustig aan en vooral blijven genieten! Het is inderdaad geen wedstrijd.