Dag 33 van Konz Konen naar Merzkirchen.

26 april 2024 - Merzkirchen, Duitsland

Vrijdag 26 april, 17,3 km, totaal 706 km.

En toen was het alweer vrijdag, dat betekent dat ik al een week onderweg ben. Even een korte resume; 1) het is veel te koud voor de tijd van het jaar. 2) de afstanden vallen nog mee, maar dat komt vooral doordat ik van slaap plek naar slaapplek loop. 3) de omgeving is prachtig. 4) Santiago is weer 150 km dichterbij.

Maar goed even over vandaag, mooi op tijd vertrokken en op pad gegaan naar het eerste plaatsje dat Tawern heet, dit is een afgeleide van taverne, dat een kleine eetgelegenheid is. En dat was precies wat dit was in de Romeinse tijd. Vanaf Tawern kon je bij goed zicht Trier zien liggen, ongeveer 20 km verderop. Dat betekende dat de Romeinen die uit de richting Metz kwamen er bijna waren en goedgemutst nog even snel een hapje gingen eten voordat ze naar Trier gingen.

Na Tawern loop ik over een oude Romeinse weg, door een dal, het loopt zo prettig dat ik de afslag maar de Camino mis. De Camino loopt namelijk bovenlangs. Wat zal ik doen, omkeren en naar boven, of op die lekkere Romeinse weg in het dal blijven. Ik kies voor het laatste, dit betekent wel dat ik een bijzonder kerkje misloopt, maar daar komen er vast meer van. Door het dal lopen betekent minder uitzicht, dus ook minder foto's vandaag.

Rond een uur of drie was ik weer op de camping, en de vlag mag uit, er is geen druppel neerslag gevallen, dat is voor het eerst deze week.

Ik ga nu stoppen, vanavond eten uit de rugzak, iets van ravioli schelpjes.

Jouw reactie