Dag 46 van Bourbonne naar airbigny

9 mei 2024 - Marac, Frankrijk

Donderdag 9 mei, 21 km, totaal 1030,5 km.

Het is vandaag Hemelvaartsdag, dus alles gesloten, mooi niet, de Carrefour in Bourbonne is open volgens de camping beheerder. Dus vanochtend eerst naar de Carrefour en die is inderdaad open. Ik snap niks meer van die Franse openingstijden maar goed, kon nog in iedergeval vers brood halen en iets voor vanavond, dat wordt trouwens Ravioli.

Er staan maar 21 km op het programma voor deze dag, dus wat later vertrokken en na de boodschappen was het al 10.00 uur dat ik echt op pad ging. Het lopen ging als van een leien dakje, totdat de auteurs van de Camino er een echte kuitenbijter in gooide, recht omhoog over een zeer glad bospad. Dat betekende voetjes voor voetje omhoog klauteren, af en toe weer terug glijden en op de wat minder steile stukken even uit hijgen.

Na deze klim eerst maar even gestopt voor de lunchpauze, daar krijg je energie van en gelijktijdig eet je de rugzak een beetje lichter. De rest van de dag ging vrij gemakkelijk en rond vieren was ik op de Nederlandse camping Commeca in Airbigny aangekomen. Zie foto's voor de gegevens, mocht je hier willen kamperen.

Nu de blog is klaar voor vandaag, eerst maar eens even eten koken. Oja de telefoon heeft geen problemen meer gegeven, geen idee wat er gisteren aan de hand was.

Jouw reactie