18-06-17 O' Logoso

18 juni 2017 - Logoso, Spanje

Vandaag een korte etappe en dat is maar goed ook. De pelgrimtoeristen hebben ook de weg naar Finisterre ontdekt en zo lande er gisteren een groepje van 8 Nederlanders in dezelfde herberg die ik had uitgekozen. Eerst dacht ik nog leuk kan ik even gewoon Nederlands babbelen, maar toen ons groepje om een uur of vijf een samenzang begon met de titels Bolke de beer, Barbapappa en meer van dit niveau heb ik besloten de groep de groep te laten.
Helaas heeft de feestvreugde van de groep de rest van de herberg enige tijd wakker gehouden, vandaar dat ik toch wel blij ben met de korte rit van vandaag.

Ook was gisteren de stroom in het dorp enige uren uitgevallen, dat gaf een hoop Spaanse consternatie, naar gelukkig even voor zeven was de boel op orde en kon ik toch nog genieten van een avondmaal.

Vanochtend de mooiste zonsopkomst van de hele Camino mogen bewonderen, de lucht stond werkelijk in brand, de foto's bij de blog zijn niet bewerkt.
Zelfs het pad waar ik op liep was roodgekleurd.

Verder weinig te vertellen, de natuur blijft mooi en na vertrek en afscheid van mijn nieuwe Nederlandse " vrienden" was het ook weer rustig om heen.

Vandaag 16.6 km, totaal 1275.9 km.

1. Pete:
    18 juni 2017
    Hoi Benja gister en vandaag erg mooie foto's. Er bestaat zoiets als het gouden uur. Dat is globaal het eerste en laatste halfuur van de dag. Om deze tijd maak je de mooiste platen en jij dus ook.