28-04-17 Rochefort

28 april 2017

Gisteren zijn we na aankomst in Captieux nog even de omgeving wezen verkennen, daar ben je dus snel mee klaar, 5 huizen een bakker en welja ook een restaurant. Aangezien ons onderkomen een piepklein keukentje heeft en we met zeven personen zijn was het besluit snel genomen, wij gaan naar het restaurant. Om 1900 was het zover, in het restaurant waren de tafeltjes mooi gedekt, en wij aan tafel. De soep werd opgediend door de kok of wat daar dan ook voor door moest gaan. De soep bestond voornamelijk uit grote brokken groente, aardappelen en varkensvlees met of zonder vet. Kijkend naar het schort van de kok had ik het idee dat daar morgen nieuwe soep van getrokken kon worden. De tweede gang bestond uit kip met koude aardappelen en werd door onze vriend uitermate elegant uit geserveerd, waarbij je het idee had dat je (in de kelder van) het Amstelhotel was beland. Gelukkig viel het toetje van citroentaart wel mee maar ik verdenk hem ervan dat deze rechtstreeks uit de lokale supermarkt kwam. Binnen een uur waren we klaar, gesplitst betalen kon niet want de chef had te weinig geld in kas en pinnen was natuurlijk ook niet mogelijk. Bijgevoegde een foto van de chef. Zo blijkt maar weer dat de ene dag niet de andere is. In Bazas geslapen in een grandioos huis met fantastisch eten en in Captieux slapen in een kippenhok en eten bij de lokale gifmenger. Vandaag vertrokken naar Rochefort, niet die van de kaas. De afatand naar Rochefort is ruim 35 km, we denken er dan ook aan om ergens onderweg te stoppen. Net als gisteren gaat het traject voor een groot deel over de verwijderde spoorlijn, dat zijn makkelijke kilometers, de weg is recht en vlak. Onderweg ook nog wat beesten gezien, wilde zwijnen, herten en 1 eekhoorn. Helaas niet op de foto kunnen zetten dus jullie moeten me maar op mijn woord geloven. Omdat het lopen zo makkelijk ging hebben we uiteindelijk besloten om in 1 keer door te schieten naar Rochefort, aangezien ik het nog nodig vond om naar een watersproeier toe te wandelen (ongeveer 3 km extra) is het dagtotaal uit gekomen op 37.8 km. Als gevolg hiervan hebben we morgen een eitje van 10 km Totale afstand 239.8 km De track van vandaag is in twee delen, hierbij de linkjes.

1. Pete:
    28 april 2017
    Hoi Ben. Ja de verschillen zijn groot wat eten beteft. We jammer dat de kok niet op de foto staat. Kunnen wij ook zij schort bewonderen. Groetje uit een fris nl.
  2. N. de vet:
    29 april 2017
    Lieve Ben ik zal ook maar weer eens reageren. Ik geniet enorm van je belevenissen en de prachtige foto's. Onbegrijpelijk voor mij dat je al zo ver weg bent en toch zo dicht bij.De techniek staat voor niets, en ik ben blij dat je dit op mijn pc. mogelijk hebt gemaakt. Lieve groet Ben en houdt je goed.