31-05-17 Vilar de Mazarife

31 mei 2017 - Chozas de Abajo, Spanje

Vanochtend afscheid genomen van Leon en mijn fijne hotelkamer. Gisteren besloten om de komende 2 dagen weer een iets afwijkende route te nemen, weg van de snelweg en de natuur in. Ook besloten om de etappe die in 2 dagen gelopen kan worden uit te smeren over 3 dagen zodat ik de laatste dag meer tijd heb om Astorga te bekjken.

Na het vertrek de route opgepikt en voor de laatste keer de kathedraal van het licht gezien, nu bij zonsopkomst, wat het geheel toch weer een andere uitstraling geeft.
Zoals dat gaat bij het verlaten van een grote stad moet je eerst weer door de urban area, daarna volgt de industriële zone en uiteindelijk moet je nog wat snelwegen over maar dan ben je na zo'n kilometer of 10 weer in de natuur en raken de stadsgeluiden weer op de achtergrond en krijgen de vogels, de kikkers en het geluid van je voetstappen over het grindpad weer de overhand.

Om een uur of 1 ben ik al op mijn bestemming, Casa de Jesus. Ik denk dat ze de pelgrims ook een soort van Jesus ervaring willen geven, het zwembad is leeg dus je kan als pelgrim symbolisch over het water lopen. Wel jammer want dit is de tweede keer dat ik een zwembad bij de herberg heb, de eerste keer was het koud en regende het en.nu is hij leeg.

Afijn niet klagen, het was vandaag een ideale loopdag, de temperatuur was goed, de afstand klein en om half 3 al gedoucht, was gedaan en blog geschreven. Nu tijd voor een biertje en om 5 uur boodschappen doen voor het avondeten en voor morgen.

Vandaag 21.9 km, totaal 919.6 km.

1. Martin Verzijde:
    31 mei 2017
    Hoi Ben! Ik volg jouw blogs en reis dagelijks. Ontzettend leuk om te lezen! Ik ben vandaag voor het laatst bij Hhnk. Het is toch zo ver gekomen... ik denk op zo'n moment ook aan jou en wil je via deze weg bedanken voor de kans die je me gaf. Ik heb onwijs veel geleerd en vond het project en het team erg leuk! Tot ziens en succes met de rest van je reis!
    Groet, Martin Verzijde
  2. Brenda:
    31 mei 2017
    Hoi Ben.
    Ik had weer heel wat in te halen met de reisverhalen. Mooie verhalen en mooie foto's. Je kunt straks wel een boek van maken. Niet te geloven dat je er alweer bijna 1000km op hebt zitten. Hoe houden je schoenen het? Nou nog het laatste stuk. Succes en goede reis verder.
    Brenda