Dag 44 van Châtenois naar Contrexeville

7 mei 2024 - Contrexéville, Frankrijk

Dinsdag 7 mei, 24,1 km, totaal 972,4 km.

De dag begon vandaag met een ontbijtje in de accommodatie, croissantje, pain de chocolat, baguette en de man 2 verse eitjes. Zo kan je in ieder geval met een gevulde maag de dag beginnen. Over vullen gesproken, moet vandaag voor 2.5 dag eten halen. Morgen hebben de fransen weer eens een feestdag en donderdag is het hemelsvaart. Goede kans dat op beide dagen alles dicht is. Dus na het ontbijtje even langs de bakker, bank en Aldi en zo rond negen uur was de rugzak weer ruim een kilo zwaarder.

Tot een uur of elf in de mist gelopen, maar het is in iedergeval droog. De paden door de velden waren goed te belopen, maar zodra ik in het bos kwam bleek er nog veel water en dus ook blubber aanwezig. Af en toe dus maar weer even van het pad af en door het bos strunen voor als het te gek werd met de waterplassen en de een een blubber.

Loop ik op een gegeven moment langs een grote plas, begint die plas tegen me te kwaken, bleken er toch twee kikkers in te zitten. Waarschijnlijk zijn ze in de war geraakt van al dat water en zien ze de plas aan voor hun slootje.

En verder valt er over vandaag niet veel te vertellen, ik sta op een camping en ga me mentaal voorbereiden op morgen, dan staat er een etappe van 38 km op het programma, dus verwacht morgen niet teveel van de blog, ik zal wel dwars af zijn.

1. Ma de Jong:
    7 mei 2024
    Hoi Ben, je maakt. Ook Vanwalleghem mee,
  2. Ma de Jong:
    7 mei 2024
    Hoi Ben, je maakt ook van alles mee, nu zelfs een kikker op je pad. Leuke foto. En dan weer eraan denken omgenoegmetenmee te nemen. Soms eet je heel lekker en veel, ik denk dat je ondanks je wandelen niet mager gaat worden. Is het je plan om volgende week huiswaarts te gaan? Ik wens je nog wat mooie dagen zonder regen, dat is nu wel genoeg geweest. Groeten van ma

Jouw reactie