Dag 23 Blankenheim naar Kronenburg

15 mei 2023 - Kronenburg, Duitsland

Maandag 15 mei, 25.5 km, totaal 530 km.

Vanochtend vanaf de camping vertrokken, gisteren gekeken en er zouden 4 bussen tussen 7 en 8 uur bij de camping stoppen. Sta ik bij de bushalte, blijkt dat 2 bussen taxibusjes zijn die je van te voren had moeten bestellen. 2 bussen zijn schoolbussen. De eerste reguliere bus komt pas om half negen. Wat te doen, wachten op de reguliere bus of lopend naar Blankenheim. Dat is een afstand van 7.5 km, en dan kom ik lopend net zo snel als de bus aan in Blankenheim, maar daarna moet ik nog 25.5 km lopen naar Kronenburg. Dat is me te gortig, ik besluit op de bus van half negen te wachten. Om even over zeven komt de eerste schoolbus aan, ik zwaaien en verdorie de bus stopt en ik mag mee. Zit ik in een bus vol pubers die me eerst warrig aankijken, zo van wat doet die rugzak toerist hier, maar al snel zitten ze weer voorover gebogen in hun telefoon. Ja zo werkt het tegenwoordig, geef de kids een telefoon en je hebt geen kind meer aan ze.

In Blankenheim eerst maar even een bank en een bakkertje opgezocht, van beide leveranciers had ik niet veel meer in mijn rugzak. Als ik naar de bakker loop zie ik Heinz net het stadje verlaten, die pik ik later wel weer op. Als ik dan zelf eindelijk op gang kom blijk ik eerst een helling van 17 procent op te mogen, een lekkere opwarming van spieren. Na verloop van tijd heb ik inderdaad Heinz ingelopen, we babbelen wat, missen een afslag en vinden na een uur of twee een bankje voor de pauze. Daar komt wederom iemand met een rugzak langs, het blijkt een dame te zijn.

Na een km of 5 pikken Heinz en ik de dame op, die is ook de Camino aan het lopen en zo ontmoet ik mijn derde pelgrim. Ze stelt zich voor als Margret. We lopen een tijdje samen op en Margret blijkt een klassieke pelgrim te zijn, huwelijk gestrand, kinderen het huis uit en onderweg naar een nieuwe baan. Ze is gisteren aan haar tocht begonnen, heeft tot aan Metz alle hotels geboekt en na 1 dag lopen een pijnlijke knie. Ben benieuwd hoe zij haar Camino gaat ervaren. Samen lopen we door naar Kronenburg, daar heeft Margret haar hotel, ik mag nog 2 km verder naar de camping.

De natuur was weer prachtig deze dag, maar achteraf wel pittig gelopen, ik heb nu gegeten en zit op het terras van de camping met mijn pootjes omhoog. Morgen wordt mijn laatste loopdag naar Prüm, om dat te vieren heb ik alvast een hotel in Prüm geboekt, hoef ik teminste als ik naar huis ga niet nog mijn tent af te breken. Bijkomstigheid is dat het hotel vlakbij het station is en de camping 3 km verwijderd is van het station.

Nu maar weer stoppen, morgen blog ik verder.

1. Ma de Jong:
    15 mei 2023
    Dat is dus je laatste dag en ga je weer naar huis. Petra kijktvvast al naar je uit. Goede reis. Ma