Dag 24 van Kronenburg naar Prüm

16 mei 2023 - Prüm, Duitsland

Dinsdag 16 mei, 25 km, totaal 555 km.

Regen, regen en nog eens regen. Op een camping in de middle of nowhere, vandaag geen bakkers en supermarkten op de route. Zo begon mijn ochtend toen ik om zes uur wakker werd.

Maar ..............

Mazzel 1, ik ben net uit mijn tent en het wordt droog.

Mazzel 2. Ik zit om zeven uur even voor de receptie een sigaret te roken, voordat ik op pad ga, komt de beheerder aangewandeld, de receptie opent pas om negen uur, ik vraag of er nog koffie te krijgen is en zowaar komt er koffie.

Mazzel 3. Ik loop het eerste dorpje in, in de kerk haal ik een stempel voor mijn pelgrimspas. Komt de pastoor er aan, ik vraag of er nog ergens een bakker is. Hij ontkent, maar hij heeft net een paar pelgrims gezegend en die zaten in het pension tegenover de kerk, wellicht hebben ze daar nog een broodje. Ik bel aan bij het pension en in plaats van een broodje krijg ik een compleet ontbijt, inclusief zacht gekookt eitje.

Is dit mazzel hebben of niet, ze zeggen dat de Camino zorgt dat je krijgt wat je nodig hebt, ik heb het al eens eerder ervaren toen ik in 2017 mijn enkel verzwikte en van een wild vreemde alle spullen kreeg die ik nodig had.

Kortom vandaag ging alles voorspoedig, de weg was goed aangegeven, niet 1 keer fout gelopen. De zon is te voorschijn gekomen en de natuur is prachtig, een mede pelgrim heeft zelfs herten gezien, ik helaas niet. Om half vier was ik in mijn hotel en vanavond ga ik samen met Heinz en Margret ergens eten. De totale afstand is vijfhonderd vijf en vijftig kilometer geworden een mooi getal. Morgen terug naar huis, hoe en wat blog ik nog wel even ter afsluiting.