Dag 34 van Merzkirchen naar Sierck les Bains

27 april 2024 - Sierck-les-Bains, Frankrijk

Zaterdag 27 april, koningsdag, 25,4 km, totaal 731,4 km.

Omdat de camping naast de Camino lag moest ik eerst weer op de gemarkeerde route terugkomen, dat koste me 2 uur, alles bij elkaar, heen en terug naar de camping was ongeveer 17 km extra verdeeld over twee dagen. Je moet er wel wat voor over hebben om zo low budget mogelijk de Camino te lopen.

Het weer is ook een stuk beter aan het worden, vanochtend nog wel wat regen, maar vanmiddag een aangename 15 graden met een zonnetje. Even voorbij Merzkirchen, ik had net een pauze gehad, zie ik twee waarschijnlijke pelgrims aankomen. Het blijkt een duits koppel (Falko en Juliana) van achter in de dertig te zijn die inderdaad op weg zijn naar Santiago. Onderweg hadden we ook nog een leuke verrassing, in een kerkje hadden ze voor de pelgrims, koffie en allerlei andere lekkernijen klaargezet.

Na verloop van tijd komen we in Perl aan, dat is de Duitse kant van Sjengen, je weet wel die van het verdrag van Sjengen dat gaat over vrij verkeer van goederen en mensen. En dat vrij verkeer van mensen gaat prima op de Camino, en zo wandelen we op ons gemak naar Frankrijk, dus vanaf nu bonjour naar iedereen die je tegenkomt.

Bij de camping ook weer een cadeautje, omdat we pelgrims zijn hoeven we niet te betalen, toch aardig van de beheerder.

Morgen 35 km naar de volgende camping, we  hadden een trucje bedacht met een bus naar Metz, maar dat lijkt niet te werken, morgen zal ik in de blog wel melden hoe het is afgelopen.

Pelgrims groeten uit Frankrijk en tot morgen.

Jouw reactie