Dag 31 van Welschbillig naar Trier

24 april 2024 - Trier, Duitsland

Vandaag woensdag 24 april 20,6 km, totaal 676,1 km.

Zoals gewoonlijk in de blog nog even een terugblik op gisteravond. Karl had gekookt en stevig uitgepakt, vooraf een koolrabi soep, vervolgens een hartige taart Lorainne, als nagerecht ijs en alles overgoten met een fles chardonnay. Ik moest van de gastheer en gastvrouw van alles twee keer opscheppen, ook van de wijn want daar kon je goed op lopen volgens hen. Na het eten ervaringen van het lopen uitgewisseld, bleek dat Hein, de man die ik vorig jaar ontmoette ook bij hun heeft overnacht. Afijn al met al veel te laat naar bed.

Vanochtend stond om half acht een uitgebreid ontbijt klaar met alles er op en eraan gelijk in een hotel, ook nog een lunchpakket meegekregen en vervolgens in de auto naar mijn startpunt voor vandaag.

Om negen uur gestart, dus ruim twee uur later als normaal. De wandeling naar Trier ging zonder problemen buiten het feit dat ik drie keer fout ben gelopen wat me al met al wel weer een uur heeft gekost. Het weer is naatje, dan heb je hagel, vervolgens een koude wind, dan schijnt de zon en zo gaat het de hele dag door. Gevolg is dat ik het ene moment in een regenjas, dan weer in een gewone jas en als de zon schijnt in een trui loop. Voor elke kleding wissel moet de rugzak af, het juiste kledingstuk uit de rugzak pakken, deze aan doen en het andere kledingstuk weer in de rugzak. En dat circus heb ik vandaag wel twintig keer gedaan, maar goed de omgeving is prachtig het lopen gaat lekker dus de rest neem ik wel op de koop toe.

Vandaag ook de eerste mede pelgrims ontmoet, vader en zoon, leuk hoor Jeffrey, moeten wij ook eens doen 😉. Ben ze vandaag diverse keren tegengekomen, waar ik fout liep, gingen zij goed en vise versa. Zij lopen van Keulen naar Trier, ik zal ze dus verder niet meer tegenkomen.

Rond een uur of vier ben ik in Trier aangekomen, door de oude stad gelopen en de dom bezocht, ik had niet veel energie meer om uitgebreid de stad in tegaan, en mijn camping is aan de rand van Trier. Dus na een snelle rondgang door de stad de camping opgezocht waar ik om ongeveer zes uur aan kwam. Nu is het bijna 20.00, de tent staat, gegeten, gedoucht en de blog is klaar. Nog even de route voor morgen bekijken en dan vind ik het wel klaar voor vandaag. Morgen is er weer een dag.

1. Ma:
    24 april 2024
    Elkecdagvverheug ik me weer over jou verslag. Het weer bij jouw is niet veel andersdenkenden het hier was en veel wind. je bent wel onthaald met lekker eten en drank in de herberg en andere overnachtingen. Leuk dat je weer bekenden van eerdere tocht ontmoet

Jouw reactie