Dag 37 van Saint Hubert naar Metz

30 april 2024 - Metz, Frankrijk

Dinsdag 30 april, 24,6 km, totaal 793.4 km.

Vanochtend rustig opgestaan, natuurlijk wel om zes uur wakker. Dat gaf mij lekker de tijd om op mijn gemak alle naaktslakken van en uit mijn tent te verwijderen, wat niet helemaal gelukt is, in Metz bleek er nog eentje te zitten.

Rond een uur of acht zijn Falco, Juliane en ik op pad gegaan, en wat voor een pad. Klimmen en dalen door een prachtig bos, op verschillende plekken groeiden hele velden met witte bloemetjes White garlic. We waren net te laat om te oogsten, je eet nl alleen de blaadjes, vlak voordat ze bloeien. Het schijnt een delicatesse te zijn waar veel geld voor wordt betaald. Tot zover de mooie beschrijving. Verder was het bos een grote bagger partij, waardoor we glibberend en glijdend onze weg zochten, soms op het pad maar soms ook er naast.

Na het bos kwamen we in een klein plaatsje, bij een Proxi, dat is een winkeltje met van alles en nog wat. Eten gescoord voor de komende twee dagen. Morgen is het 1 mei, dag van de arbeid en dan is alles hier in Frankrijk dicht.

En zo al wandelend en ook nog steeds af en toe glijdend kwamen we in de middag aan in Metz. Eerst een stempel halen in de kathedraal en vervolgens een biertje op het terras naast de super kerk. Besef me trouwens in eens dat dit de eerste keer is van deze Camino dat ik een biertje op een terras neem. Dat is ook niet zo verwonderlijk, aangezien het vandaag ook de eerste geheel droge dag is, sterker nog vanaf een uur of elf loop ik in mijn t shirt en die heb ik nog steeds aan nu het bijna 20.00 is.

De camping waar ik nu sta is een stilte plek midden in Metz gelegen aan de Moezel. Voor morgen bij de receptie nog een croissant en een baquet besteld, zodat ik morgen niet met een lege maag op weg ga.

Nou dat was het weer, oet morn

1. Peet:
    30 april 2024
    Volgend jaar in de tuin van je buren duiken.... John heeft t ook staan :P

Jouw reactie