Dag 38 van Metz naar Pagny sur Moselle

1 mei 2024 - Pagny-sur-Moselle, Frankrijk

Woensdag 1 mei, 24 km, totaal 817,4 km.

Zo daar ben ik weer, en over weer gesproken, het was vandaag fantastisch. Vanaf de start in een korte broek gelopen, met t shirt en dan te bedenken dat ik vorige week nog ijs moest krabben voordat ik mijn tent kom afbreken.

Vanaf Metz hebben we de hele dag zo ongeveer de Moezel gevolgd, dat betekent lekker vlak en tevens een mooie omgeving. Wel was het best druk op het pad, het was nl 1 mei, de dag van de arbeid, en dat is voor de Fransen een vrije dag. Dus de hele dag wandelaars, hardlopers, fietsers en hondjes uit latende gezinnen op het pad, er was zelfs over de Camino een wandeling uitgezet van 5 tot 20 km. Zo tegen het einde van de middag werden er ook meer en meer barbecues aangestoken, dus dat is hoe de Franse vrienden hun vrije dag doorkomen.

Vandaag heb ik ook weer een nieuw soort onderkomen gevonden. Op dit deel van de route zijn bijna geen campings te vinden, een hotel kost al snel 75€, dus wat te doen. Air B&B bood uitkomst op de app van mijn Duitse vrienden een adres gevonden in Pagny Sur Moselle. Zij met zijn tweeën op een kamer en ik een eigen kamer, bij een gezin in op zolder, en dat voor het bedrag van 60€, wat we vervolgens per persoon splitsen. Goede uitvinding die air B&B, ga straks gelijk de app downloaden.

Morgen wordt een pittige dag van 32,9 km om in Liverdun aan te komen.

Ik ga nu stoppen en eens even kijken hoe het met het eten moet, alles is hier dicht, het zal dus wel iets uit de rugzak worden, pasta rijst of zoiets.

Nou doeiiiii

Jouw reactie