Dag 35 van Sierck les Bains naar monneren

28 april 2024 - Monneren, Frankrijk

Zondag 28 april, 15 km, totaal 746,4 km.

Vanaf de camping in Sierck Les Bains naar de volgende camping was ruim 35 km. We hadden gisteren bedacht dat we in een plaatsje, na ongeveer 25 km lopen de bus konden nemen naar Metz en dan daar op de camping overnachten. De volgende dag met de bus terug naar waar we gestopt waren en dan lopend naar Metz. Nadat we nog eens beter hadden gekeken bleek dat we dan de volgende dag 35 km moesten lopen, hetgeen wel logisch was omdat de totale afstand tussen Sierck les Bains en Metz natuurlijk niet kleiner wordt.

Maar goed wat dan te doen, uiteindelijk besloten om de afstand tussen Sierck les Bains en Metz te verdelen in 3 etappes in plaats van twee. Na ongeveer 15 km vanaf Sierck is een B&B voor pelgrims, en met zijn drieën kunnen we de prijs delen. Goed bellen dan maar, maar er wordt niet opgenomen. De camping beheerster belooft ons om morgen nog een keer te bellen naar de B&B en ons dan terug te bellen. Kijk eens aan we hebben een plan, nu maar afwachten of het werkt.

Vanochtend om een uur of acht vertrokken, blijkt in het plaatsje Sierck les Bains op zondagmorgen een Boulangerie open te zijn. Dat is boffen, want lopen in Frankrijk met een verse croissants in je buik is beter dan met een oud Duits broodje. Even voorbij Sierck komen we in een omgeving dat zo uit een sprookje kan zijn gekomen. Een stromend beekjes, klaterend over een waterval, een oude Joodse begraafplaats op de achtergrond en de zon die tussen de wolken en de bomen met zijn stralen het paadje over het bruggetje verlicht. Beter gaat het niet worden.

Juliana, Falco en ik lopen gelijk op, niet dat we de hele dag naast elkaar lopen, maar bij elke rustplaats wachten we even op elkaar. Ergens rond half tien gaat mijn telefoon, de beheerster van de camping is haar belofte nagekomen en heeft de B&B gebeld voor ons, ze hebben plek. Even later belt Isabella, de eigenaresse van de B&B naar mij, om de boeking te bevestigen. Zo zie je maar, komt alles toch nog op zijn pootjes terecht. Er is 1 kleine bijkomstigheid, we kunnen pas om 17.00 in de B&B terrecht, en we waren al om 14.00 in het dorp aanwezig, en in het dorp is niks te doen. Dus hebben we eerst onze tenten opgezet, die waren vannacht aardig nat geregend, en staan nu te drogen voor de kerk. Ondertussen ben ik zittend op de kerkbank de blog naar jullie te schrijven.

Dat was het dan weer voor vandaag, morgen verder en dan zal ik ook nog wat over de B&B vertellen.

1. Ben:
    28 april 2024
    Ha nog even een kleine toelichting bij de Foto's van de omgekeerde plaatsnaamborden, dit is een actie van boeren, vergelijkbaar met het omdraaien van de Nederlandse vlag

Jouw reactie