Dag 9 van Doorwerth naar Elst

1 mei 2023 - Elst, Nederland

Maandag 1 mei, dag van de arbeid. Vandaag 15 km, totaal 202,2.

Gisteren gegeten in het hotel, omdat ik goed moet eten om te kunnen lopen besluit ik soep en een hamburger te nemen met extra frietjes. Voor het beter doorspoelen nog 2 trappisten biertjes en zo ben ik rond een uur of negen lekker rozig van de zon en het bier in mijn bedje gekropen.

Vanochtend fris en fruitig wakker geworden en natuurlijk weer lekker vroeg.. Ik had voor het ontbijt aangegeven dat ik om negen uur zou eten, dat maar snel verzet naar half acht, om nu anderhalf uur te wachten om te mogen ontbijten leek me ook niet zo handig. Na een stevig ontbijt en wat extra boterkuipjes, eieren en hagelslag voor onderweg in mijn zakken te hebben gepropt ben ik dan om negen uur start klaar.

Het eerste stuk loop ik weer over de stuwwal tussen Wageningen en Oosterbeek, dus weer bultje op en bultje af. De stuwwallen bestaan uit zand, vandaar dat op de wallen de begroeiing uit loofbos bestaat. Omdat ik op de grens van de stuwwal met het lager gelegen rivierbed loop kan ik ook goed zien dat de vegetatie daar ook anders is, de bodem bestaat daar uit klei dat door de rivier is afgezet, zo kun je de afscheiding tussen zand en kleigrond goed zien als je er op let. De route loopt dwars door het Kasteel Doorwerth, 2 jaar geleden was ik hier nog te gast voor mijn diploma uitreiking van het Kernprogramma projectmanagement.

Bij het pontje van Driesen aangekomen steek ik de Nederrijn voor de laatste keer over, de route gaat nu naar Elst, lekker vlak lopen. Natuurlijk let ik weer niet op en mis een afslag, na een tijdje langs een drukke verkeersweg gelopen te hebben zie ik een golfterrein met een restaurant dat op maandag open is. Mooi moment voor een kop koffie, is dat verkeerd lopen toch ergens goed voor.

In de middag kom ik aan in Elst, even vragen waar de Jumbo is, ik krijg een vage beschrijving van een local, en na wat zoekend rondgelopen te hebben start ik Google Maps maar eens op, ben niet eens zover weg van de winkel, ze hebben hem alleen wat verstopt. Na de boodschappen is de rugzak aardig aan het gewicht, gelukkig eet ik vanavond al een deel op, dat hoef ik dan morgen niet te sjouwen.

Op de camping aangekomen kies ik een plekje in de boomgaard, lekker op afstand van de campers en caravans, in de schuur vind ik een stoel en zo ben ik weer gesetteld voor de rest van de dag. Het is de hele dag mooi weer geweest, nu trekt het wel dicht, mogelijk straks een drup regen, maar dat zien we dan wel weer.

Nu genoeg voor vandaag, de blog gaat stoppen, de telefoon uit zodat ik zo lang mogelijk met een batterij kan doen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl