Dag 8 van Lienden naar Doorwerth

30 april 2023 - Doorwerth, Nederland

Zondag 30 april, vandaag 26,9 km, totaal 187,2 km.

Gisteren op een echte groene camping gestaan, de beheerder was op een verjaardagsfeestje, dus zet je tent maar ergens neer, en betaal maar via de bank. De beheerder heb ik nooit gezien, er wordt uitgegaan van vertrouwen. Verder moet je niet al teveel van het sanitair voorstellen, 1 douche en 2 toiletten voor de hele camping.

Tentje opgezet bij een picknick tafel, handig om te koken. Tegen een uur of zeven kwam er een stel op de fiets aan met 2 kinderen. Die gingen even verderop staan, tentje gezet en een kleedje op de grond. Omdat het toch al kouder werd heb ik mijn picknick tafel aangeboden zodat ze konden zitten. Of ik nog zin had in een stukje vlees en zo zat ik ineens bij wild vreemde mensen aan de picknick tafel te barbecueën, glaasje wijn erbij en zo werd het vanzelf tien uur. Het stel ging nog even door maar ik vond het wel mooi geweest.

Vanochtend natuurlijk weer om zes uur wakker, dus tentje maar weer afgebroken en een uurtje later was ik op pad. Even voor negenen kwam ik aan bij de veerpont Opheusden, die om negen uur ging varen. Helaas waren de restaurantjes aan weerszijden van de rivier gesloten tot 10 uur dus koffie zat er niet in. Dit was trouwens de tweede keer dat ik met een pont de Nederrijn overstak, en morgen wordt de derde oversteek. Je zou er het heen en weer van krijgen.

Nu aan de overkant gekomen ga ik richting Wageningen, mis ergens een afslag waardoor ik een km extra loop, moet je maar uit je doppen kijken. Vanaf Wageningen gaat het richting Renkum, niet lekker de rivier volgen maar dwars over de stuwwallen, die tijdens de laatste ijstijd zijn gevormd. Dus bultje op en bultje af, een mooie oefening voor straks in Duitsland. Bij Renkum weer fout gelopen, ik besluit de route te laten voor wat die is en ga m.b.v. Google Maps rechtstreeks naar het hotel. In Renkum nog wel even de koffie gescoord die ik eigenlijk om negen uur al wilde hebben.

Bij het hotel aangekomen even inchecken en een biertje bestellen, mijn eerste van de hele trip. Het hotel is aan de buitenkant erg mooi gelegen op een landgoed, met zwembad, tennisbanen en fitnessruimte. De kamer is echter behoorlijk gedateerd, maar wat maakt het uit, kom er toch alleen maar om te slapen.

Petra nog even gebeld, die is ziek en Jeffrey heeft Oma gehaald. De topper, en wel zo handig dat rijbewijs. Verder nog een wasje gedaan en even uitgezocht hoe ik morgen ga lopen richting Elst. De camping ook maar gelijk een berichtje gestuurd en gelukkig ik mag langskomen.

Vanavond eet ik in het hotel, zal me eens lekker laten verwennen.

1. Ma:
    30 april 2023